Blog

Jak získat titul Google Advertising Professional

Zabýváte-li se správou reklamních kampaní v Google AdWords, můžete prokázat své znalosti tohoto PPC systému certifikátem Google Advertising Professional a získat tak zajímavou konkurenční výhodu.

Požadavky pro získání certifikátu

Abyste mohli certifikát získat, musíte kromě úspěšného složení zkoušky splnit ještě další náležitosti. Je třeba mít klientské centrum a spravovat v něm alespoň jeden účet AdWords po dobu nejméně 90 dnů. Alespoň po tuto dobu také musíte v AdWords dosáhnout útraty ve výši nejméně 1000 dolarů. Zkoušku můžete složit i pokud tuto útratu ještě nemáte, nicméně titul vám bude přiznán teprve po splnění všech náležitostí.

Skládání zkoušky

Před samotným skládáním zkoušky musíte zaplatit poplatek ve výši 50 dolarů. Na dokončení testu máte 90 minut, otázek je 111. K úspěšnému složení zkoušky je třeba 75% úspěšnost.

Jelikož zkouška probíhá formou on-line testu, je vhodné disponovat dostatečně spolehlivým internetovým připojením – zastavit časovač si samozřejmě nemůžete, při výpadku vám tedy čas běží dál. Pokud by se vám tato nemilá věc přihodila, můžete kontaktovat technickou podporu, nahlásit co se stalo a peníze by vám měly být vráceny.

Je zkouška těžká?

Pokud se správě kampaní v Google AdWords věnujete denně, budete pravděpodobně schopni na většinu otázek odpovědět správně. I přesto je dobré se na zkoušku připravit – k tomuto účelu slouží výborné AdWords Learning Center.

Můžete si vybrat jazyk, ve kterém chcete zkoušku skládat – čeština bohužel chybí, důležitým předpokladem úspěchu je tedy dobrá znalost cizího jazyka. Pokud máte rozhraní AdWords nastaveno na češtinu, doporučuji si jej před zkouškou změnit na jazyk, ve kterém budete zkoušku skládat a celý účet si ještě jednou pomalu projít. Některé otázky jsou dost nejednoznačné, někde se vyskytují chyby. Test vždy obsahuje otázky ze všech oblastí týkajících se správy kampaní v AdWords – od obecných základů a principů fungování PPC reklamy, přes znalost administračního rozhraní až po způsoby fakturace nebo nástrojů AdWords API.

Co dělat v případě neúspěchu

Pokud v testu neuspějete, nic není ztraceno – opětovně se můžete pokoušet o úspěch 2x do měsíce. Pro každý pokus ale počítejte s dalším zaplacením poplatku.

8. 10. 2007 Přemysl Žák
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
Logo Dobrý web
se mění na
Logo Sherpas
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.