Blog

Základy práce s Google AdWords 3. díl

v dnešním, třetím díle se zaměříme na nástroje v Google AdWords, které jistě oceníte při hledání dalších klíčových slov, měření vašeho cíle, odhadu nákladů a vyloučení zobrazování na konkrétních stránkých. Stranou nezůstane ani nástroj na kontrolu zobrazování reklam či informace o jejich zamítnutí.

Nástroje

Pod záložkou Správa kampaní > Nástroje najdete několik užitečných nástrojů, které můžete při tvorbě a správě reklamy využít.

Sledování konverzí

Pokud chcete, aby vaše kampaně byly opravdu efektivní a náklady na ně vynaložené se vracely v podobě zisku, je nutné měřit výsledky. Google AdWords nabízí jednoduchý nástroj na měření konverzí.

Co je konverze

Konverzí je myšleno splnění nějakého vytyčeného cíle na vašem webu. Může to být objednávka zboží, využití kontaktního či poptávkového formuláře, registrace do firemního newsletteru nebo navštívení nějaké konkrétní stránky webu, která je pro vás důležitá.

Nastavení sledování konverzí v AdWords

Klikněte na tlačítko začít sledovat konverze. Zde dostanete na výběr 4 typy konverzí, které můžete sledovat:

  • Nákup/prodej
  • Přivedení zákazníka
  • Registrace
  • Zobrazení klíčové stránky

Pokud si nevyberete zvolte možnost „jiné“. Samozřejmě můžete měři několik typů konverzí najednou. Po výběru typu koverze se dostanete k druhému kroku – budete vybírat vizuální zobrazení. Pokud přijde návštěvník na stránku přes reklamu AdWords, zobrazí se mu při dosažení konverze text „Statistiky Google“. Tento text můžete graficky upravit. V dalším kroku pak vyberete jazyk, kterým je psaná stránka a úroveň jejího zabezpečení.

Pak je nabídnuta pokročilá možnost – měření hodnoty konverze. Do políčka Hodnota můžete vepsat konkrétní číselnou hodnotu objednávky. To se hodí v případě, že je cena vždy stejná. Pokud je ale hodnota objednávky pokaždé jiná, do políčka je potřeba vložit název proměnné, která hodnotu objednávky přenáší. Tedy např. do políčka napíšete „CELKOVA_CENA“, pokud se tak ona proměnná skutečně jmenuje.

Poté se vám vygeneruje kód, který si uložíte, a pak ho vložíte na konverzní stránku.

Vložení kódu pro měření do stránek

Kód je třeba vložit do každé konverzní stránky, tedy stránky, při jejímž zobrazení je jisté, že došlo ke konverzi. Při objednávce je to typicky stránka „děkujeme za objednávku“, která následuje po odeslání objednávkového formuláře. Zároveň se tento kód nesmí objevit na žádné stránce webu, která konverzní není.

Nezáleží na tom, kam v rámci kódu stránky měřící kód umístíte, ale protože se zobrazí obrázek, jak již bylo řečeno výše, je dobré umístit jej tak, aby uživateli příliš nepřekážel, např. na konec stránky.

Jak sledovat konverze

Jakmile nastavíte sledování konverzí, přibudou vám v detailu kampaní i sestav sloupečky míra konverze (udává procento těch, kteří konvertovali ku celkovému počtu kliků) a cena konverze (náklady na dosažení jedné konverze). V přehledu kampaní uvidíte navíc ještě sloupeček počet konverzí.

Nástroj pro návrh klíčových slov

Velmi užitečný nástroj, který vám poradí, jaká další klíčová slova a jaké širší fráze byste do kampaní mohli ještě přidat.

Nástroj pro návrh klíčových slov

Obr. 1 –

Nástroj pro návrh klíčových slov

Do nástroje stačí zadat klíčové slovo, které vás zajímá. Slov může být i více, můžete si upravit jazyk a teritorium pro které chcete výsledky. Nástroj vám zobrazí nejpoužívanější fráze, které obsahují dané slovo či jeho synonymum, objem hledání a konkurenci inzerentů na desetistupňovém grafickém ukazateli. Umožňuje filtrovat výsledky pro různé typy slov a nalezená slova také hned do kampaně přidat.

Z nabídky je možné vybrat si různé pohledy na klíčová slova:

  • Objem vyhledávání klíčového slova
  • Odhady nákladů a pozice reklam
  • Trendy v objemu vyhledávání
  • Možná vylučující klíčová slova

Úprava vylučujících slov kampaně

Nástroj, který rozšiřuje možnosti editace klíčových slov ve vylučující shodě. Umožní nejen zadat vylučující slova, ale také měnit slova hromadně a přesouvat je z úrovně sestavy na úroveň kampaně. Nástroj je dostupný také přímo z detailu kampaně.

Nástroj pro úpravu vylučujících slov

Obr. 2 –

Nástroj pro úpravu vylučujících slov

Vyloučení stránek

V případě zobrazování reklamy v obsahové síti se vám může hodit nástroj, který zabrání, aby se vaše reklama zobrazila na vybraných doménách nebo konkrétních URL stránkách. Nástroj je dostupný přímo z detailu kampaně.

Nástroj pro vyloučení stránek

Obr. 3 –

Nástroj pro vyloučení stránek

Odhad provozu

Nástroj pro odhad provozu vám pomůže předem odhadnout, kolik získáte prokliků na klíčová slova při dané ceně, a cílení. Zjistíte i odhadovanou útratu a pozici reklamy.

Nástroj pro odhad provozu

Obr. 4 –

Nástroj pro odhad provozu

Diagnostický nástroj reklam

Pokud se vaše reklamy nezobrazují a nevíte proč, zkuste se zeptat diagnostického nástroje. Zkusit ho můžete, i pokud chcete zjistit, zda se reklamy zobrazují.

Můžete testovat buď vybrané klíčové slovo na dané (Google) doméně, v daném jazyce a dané lokalitě nebo můžete nechat otestovat přímo URL adresu s výsledky vyhledávání.

Zamítnuté reklamy

Pokud je některá z vašich reklam zamítnuta, dozvíte se to vždy v tomto nástroji. Zjistíte, o kterou konkrétní reklamu se jedná, kdy byla zamítnuta a jaký byl k jejímu zamítnutí důvod. Budete mít možnost reklamu opravit, aby mohla být opět spuštěna.

Moje historie změn

Všechny změny provedené do 3 měsíců zpátky AdWords ukládá. Pokud chcete vědět např. kdy byla provedena nějaká změna či který uživatel provedl které změny, můžete použít tento nástroj. Filtrovat výsledky můžete podle kampaní i sestav, typu změny a uživatele, který ji měl provést.

Příští díl

V příštím díle si ukážeme, jak si vygenerovat statistiky a jaké možnosti se nám pro ně nabízejí.

28. 11. 2007 Ilona Podlahová
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím