Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika
E-commerce

Základy práce s Google Analytics – 3. díl

V minulých dvou dílech seriálu jsme provedli kroky potřebné ke zprovoznění měřícího systému Google Analytics, data se úspěšně zpracovávají a my víme, kde najít hlavní statistiky. Pojďme se nyní blíže podívat na široké možnosti práce s výstupy, které služba nabízí.

Jan Křelina
9.12.2020

Nejzajímavější údaje

Podrobnější pohled si zaslouží především nejčastěji využívané a nejužitečnější oblasti Google Analytics.

Pro většinu údajů, které v Google Analytics najdete, platí, že je možné si zobrazit historická data za jakékoliv vámi požadované období, samozřejmě od doby, kdy jste kód správně vložili k vám na stránky. Stačí na úrovni grafů a přehledů kliknout vpravo nahoře na časové období a můžete si ho libovolně změnit.


Dále je také možno požadovaná data vyexportovat např. do Excelu pro další úpravy. Nad položkou, kde vybíráte datum (vpravo nahoře), kliknete na ikonu exportu a vyberete požadovaný formát.


 

Počet návštěvníků

Publikum > Přehled

Zde se dozvíte, kolik unikátních návštěvníků váš web zhlédlo v daném období celkově, kolik z nich bylo nových a kteří se k vám opakovaně vracejí. Dále uvidíte např. i počet zobrazených stránek atd.

 

Odkazující stránky

Akvizice > Veškerá návštěvnost > Zdroj/médium

Je užitečné vědět, jaké jsou zdroje návštěvníků vašeho webu, tedy stránky, vyhledávače nebo reklamní kampaně, ze kterých k vám přicházejí. To zjistíte právě zde. A navíc uvidíte, i kolik stránek uživatel během návštěvy zhlédl, případně které z předem vámi definovaných cílů splnil.

U každého cíle znamená údaj procento z celkového počtu návštěvníků, kteří přišli z daného zdroje a následně dosáhli příslušného cíle. Určování a nastavení cílů se budeme věnovat v příštím díle seriálu.

 

Návštěvnost podle stránek

Chování > Obsah webu > Všechny stránky

Pro analýzu webu je velmi užitečné vědět, které části jsou nejvíce navštěvované. Kromě počtu zobrazení jednotlivých stránek zde zjistíte, i kolik na nich uživatelé strávili času a jak velké procento web právě tady opustilo. U každé metriky si můžete zjistit, co přesně znamená a co vám ukazuje. Stačí, když kurzorem myši najedete vedle názvu sloupce na ikonu otazníku v záhlaví každého sloupce.

 

Klíčová slova

Akvizice > Kampaně > Placená klíčová slova Akvizice > Kampaně > Organická klíčová slova

Správná volba klíčových slov vám zajistí dobrou pozici ve vyhledávačích a přísun návštěvníků, o které stojíte. Jaká slova k vám přivádějí uživatele vyhledávačů, kolik stránek si prohlédnou, případně které cíle splní, shrnuje tato tabulka. Resp. tabulka organických klíčových slov.

Pokud máte placenou reklamu v Google Ads a propojený účet Google Analytics s Google Ads, můžete si stejný report zobrazit i pro výkon placených klíčových slov.

 

Technické údaje

Publikum > Technologie > Prohlížeč a operační systém

Především autory a kodéry webových stránek budou zajímat informace z této sekce. Pro technické řešení webu je užitečné vědět, jaké parametry mají zařízení, na kterých je zobrazován. Google Analytics vám poví, jaké mají návštěvníci prohlížeče, operační systémy, rozlišení obrazovky, barevné režimy obrazovky či zda podporují jazyk Java


V příštím díle seriálu se podíváme na to, jak měřit konverze.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál