Nejzajímavější údaje
Podrobnější pohled si zaslouží především nejčastěji využívané a nejužitečnější oblasti Google Analytics.
Pro většinu údajů, které v Google Analytics najdete, platí, že je možné si zobrazit historická data za jakékoliv vámi požadované období, samozřejmě od doby, kdy jste kód správně vložili k vám na stránky. Stačí na úrovni grafů a přehledů kliknout vpravo nahoře na časové období a můžete si ho libovolně změnit.
Dále je také možno požadovaná data vyexportovat např. do Excelu pro další úpravy. Nad položkou, kde vybíráte datum (vpravo nahoře), kliknete na ikonu exportu a vyberete požadovaný formát.
Počet návštěvníků
Publikum > Přehled
Zde se dozvíte, kolik unikátních návštěvníků váš web zhlédlo v daném období celkově, kolik z nich bylo nových a kteří se k vám opakovaně vracejí. Dále uvidíte např. i počet zobrazených stránek atd.
Odkazující stránky
Akvizice > Veškerá návštěvnost > Zdroj/médium
Je užitečné vědět, jaké jsou zdroje návštěvníků vašeho webu, tedy stránky, vyhledávače nebo reklamní kampaně, ze kterých k vám přicházejí. To zjistíte právě zde. A navíc uvidíte, i kolik stránek uživatel během návštěvy zhlédl, případně které z předem vámi definovaných cílů splnil.
U každého cíle znamená údaj procento z celkového počtu návštěvníků, kteří přišli z daného zdroje a následně dosáhli příslušného cíle. Určování a nastavení cílů se budeme věnovat v příštím díle seriálu.
Návštěvnost podle stránek
Chování > Obsah webu > Všechny stránky
Pro analýzu webu je velmi užitečné vědět, které části jsou nejvíce navštěvované. Kromě počtu zobrazení jednotlivých stránek zde zjistíte, i kolik na nich uživatelé strávili času a jak velké procento web právě tady opustilo. U každé metriky si můžete zjistit, co přesně znamená a co vám ukazuje. Stačí, když kurzorem myši najedete vedle názvu sloupce na ikonu otazníku v záhlaví každého sloupce.
Klíčová slova
Akvizice > Kampaně > Placená klíčová slova Akvizice > Kampaně > Organická klíčová slova
Správná volba klíčových slov vám zajistí dobrou pozici ve vyhledávačích a přísun návštěvníků, o které stojíte. Jaká slova k vám přivádějí uživatele vyhledávačů, kolik stránek si prohlédnou, případně které cíle splní, shrnuje tato tabulka. Resp. tabulka organických klíčových slov.
Pokud máte placenou reklamu v Google Ads a propojený účet Google Analytics s Google Ads, můžete si stejný report zobrazit i pro výkon placených klíčových slov.
Technické údaje
Publikum > Technologie > Prohlížeč a operační systém
Především autory a kodéry webových stránek budou zajímat informace z této sekce. Pro technické řešení webu je užitečné vědět, jaké parametry mají zařízení, na kterých je zobrazován. Google Analytics vám poví, jaké mají návštěvníci prohlížeče, operační systémy, rozlišení obrazovky, barevné režimy obrazovky či zda podporují jazyk Java
V příštím díle seriálu se podíváme na to, jak měřit konverze.