Blog

3 inzertní metriky na Facebooku, které možná nesledujete, ale měli byste

Jedna z typických věcí pro facebookové reklamy je množství dat, které vám Facebook dává k dispozici. Když si nedáte pozor, snadno se dostanete do rozhodovací paralýzy a může se stát, že nebudete sledovat ty metriky, které jsou pro vás klíčové.

Upřímně, které metriky jako inzerent sledujete vy? Nejsou to náhodou náklady na konverzi a návratnost výdajů na reklamu? To je samozřejmě dobře, ale ve chvíli, kdy začnou klesat, může být problém zjistit proč. Abyste se vyhnuli panice, když k tomu dojde, je dobré vědět, kam se podívat. Tady jsou tři metriky, které vám pomohou zůstat v klidu.

1. Četnost

Jako první zkontrolujte četnost, se kterou se váš inzerát zobrazuje. Facebook vydělává za CPM (náklady na 1 000 zobrazení), takže chce reklamu zobrazovat co nejvíce. Četnost můžete tak, že snížíte rozpočet.

Při retargetingu a kampaních pro menší publikum se často investuje větší rozpočet, aby bylo pokrytí maximální. Jenomže to může dojít k tomu, že budou vaši zákazníci reklamou bombardováni a bude je otravovat. Pokud tedy začne klesat úspěšnost inzerátu, ale hodnota četnosti bude růst, je vhodné změnit obsah reklamy, její cílení nebo snížit rozpočet.

2. Skóre relevantnosti

Skóre relevantnosti funguje podobně jako skóre kvality v AdWords. Reklama se hodnotí jako relevantní, když má ohlas u publika, které jste chtěli oslovit. Čím vyšší skóre od 1 do 10 máte, tím jste na tom lépe. Pomáhá vám totiž snížit CPM a je pravděpodobnější, že se vašemu publiku zobrazí.

To souvisí s tím, že Facebook rád ukazuje věci, na které jeho uživatelé reagují. Úskalí této metriky jsou v tom, že nemusíte vždy přesně vědět, proč máte takové skóre, jaké máte. To můžete odhalit třeba tak, že si projdete komentáře a zjistíte, jestli je ohlas pozitivní (instalace aplikace, prokliky nebo zhlédnutí videa) či negativní (kolik lidí kliklo na „tohle nechci vidět“). Skóre relevantnosti vám může napovědět, co vylepšit ve vašich reklamách. Berte ho spíše jako pomoc a vodítko při vylepšování kampaní, nikoliv jako samostatný cíl.

3. Procento zhlédnutí videa

Video je dnes všudypřítomné a stále více inzerentů na něj spoléhá jako na konverzní nástroj. Je však důležité mít na paměti, že se převážně jedná o pasivní reklamní nástroj a nemusí proto vést ke kýžené konverzi. Přesto vám může být v kampaních velmi užitečné.

Facebook pro vás připravil důležité statistiky, které vám prozradí, jestli je váš obsah pro publikum zajímavý a jestli mu vyhovuje délka.

Kromě celkového podílu sledovanosti uvidíte i rozpad podle toho, kolik procent lidí video zhlédlo do konce, do 95 %, 75 %, 50 % či 25 %. Díky tomu zjistíte, v kterém momentě odpadá nejvíce uživatelů, a můžete podle toho video upravovat. Dále vám tato statistika pomůže při přípravě publika pro remarketing.

Představte si, že jste se rozhodli cílit na uživatele, kteří zhlédli vaše video do 25 % délky, dále vás budou zajímat uživatelé, kteří viděli první 3 a 10 sekund vašeho videa. Když uvidíte, že jsou tyto skupiny malé, pravděpodobně není vaše video na začátku dostatečně silné, aby upoutalo pozornost.

Pro každý cíl, kterého chcete při inzerování na Facebooku dosáhnout, lze najít vhodné metriky. Tyto tři vám však mohou pomoci napříč všemi kampaněmi, které na Facebooku vytváříte.

TIP! Víte, kolik vám na web chodí návštěvníků, ale nic o nich? Spouštíte reklamní kampaně na internetu, a jejich efektivita je vám neznámá? Naučíme vás porozumět vyhodnocování návštěvnosti webu. Budete umět pracovat s Google Analytics tak, abyste zvládli vyhodnocovat cíle webu a neměli problém se správnou interpretací všech důležitých reportů. Těšíme se na vás na Školení Google Analytics!


1. 10. 2018 Tomáš Turek
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím