Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
O nás

Dobrý web má dobrý web

Naše kovářova kobyla dlouhá léta hopkala bosky. Kopyta již měla notně otlučená, s jejím okováním jsme si proto dali záležet. Nový web Dobrého webu jsme připravovali více než rok. Ať se vám líbí.

Adam Fendrych
19.7.2011

Z temné minulosti…

Dosavadní web Dobrého webu vznikl v roce 2006. Jak se tehdy vařil, pamatuje již jen Luboš Plotěný. Jisté je, že výsledek byl trochu nedovařený a do adjektiva v názvu naší firmy měl již od počátku daleko.

Co se postupem času ukázalo býti největšími slabinami:

  • Nevyjadřuje, co Dobrý web dělá. Funguje jako seznam služeb, ze kterých si může návštěvník vybrat. Filosofií Dobrého webu není dodávat služby, ale výsledky.
  • Zmatená informační architektura. Nabízí příliš mnoho cest a příliš málo odpovědí. Klade na návštěvníka kognitivní zátěž – chci „analýzu“, „studii“, „konzultaci“, „strategii“, „školení“, či „marketing“?
  • Velmi špatná navigace. Lokální navigace v pravém sloupci je neviditelná a nekonzistentní, odkaz „Služby“ vede na úvodní stránku.
  • Strojený jazyk. Web mluví příliš formálně a odborně. My takoví přitom nejsme. Byť se v řemesle vyznáme, mluvíme lidskou řečí.

Abychom pouze nehanili, zmíníme i několik silných stránek, které lze starému webu přičíst k dobru:

  • Sekce reference, která byla průběžně přepracována.
  • Interní vyhledávání.
  • Chybová stránka 404, která umí chytře napovídat podobné stránky podle URL.

Trnitými soutěskami…

S chutí do toho, a půl je hotovo. Od rozhodnutí předělat web uplynul více než rok. Co špačků jsme za tu dobu utloukli a kolik lelků lapili! Ve volných chvílích jsme stihli i trochu té práce. Zapotili jsme se mimo jiné následujícími činnostmi:

  • Definice obchodního modelu, image a cílů Dobrého webu. Vysoce užitečná věc! V bouři nesčetných brainstormingů a porad vynikl krásný a dlouhý dokument vykreslující osobitý charakter a šarm Dobrého webu.
  • Analytika. Analýza SEO, analýza návštěvnosti, analýza pohybu návštěvníků pomocí mYx.cz, analýza konkurence, analýza potřeb klientů. A pokud neumřeli, analyzují tam šťastně dodnes, chtělo by se dodat.
  • Restrukturalizace služeb. Metoda smazat a začít znovu slavila kolosální triumf. Zahodit, co neděláme, přihodit, co dělat chceme. Protřepat, nemíchat.
  • Wireframy. Axure jelo na plné obrátky. Model titulky k nahlédnutí zde.
  • Uživatelské testování. Kdo testuje, ten jede. A my jet chceme. Proto jsme provedli:
    • kvalitativní testování objednávky školení na wireframech,
    • kvantitativní testování wireframů pomocí nástroje Navflow,
    • vzdálené kvalitativní testování alfaverze webu (čistě pracovní scénář jednoho testu si můžete prohlédnout).
  • Grafika, kódování, programování. Za grafiku vděčíme Ivanu Pikovi, za kód Honzovi Hnízdilovi. Oba nám vděčí za desítky radostných hodin strávených zpracováváním milých a přátelských připomínek jejich práce.
  • Focení. Rozhodli jsme se zavrhnout léty prověřenou a oblíbenou metodu zaplevelení webu fotkami šťastných, etnicky diverzifikovaných lidí z fotobanky, a pořídili jsme si fotky vlastní. Očekáváme nápor headhunterů z modelingových agentur, neboť talent některých figurantů je ohromující. Fotky našly využití i na zprvu netušených místech.

K prosluněným zítřkům!

Výsledek vidíte zde, kolem sebe. Kromě slušivé oranžové metalízy je vše jiné – samozřejmě lepší, doufáme. Posouzení kvality nového webu necháme na laskavém návštěvníkovi. Prosíme pouze o shovívavost a gentlemanské odhlédnutí od některých mušek, které po něm stále ještě poletují.

Jak se vám líbí?

 

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál