Blog

Dva tipy z konference BrightonSEO

V září jsme spolu s Michalem Machem navštívili konferenci BrightonSEO, pořádanou agenturou SiteVisibility. Protože se většina přednášek týkala obsahu, byl náš cíl poměrně jasný. Na konferenci jsme se chtěli seznámit s tím, jaké formy obsahu tvoří agentury v zahraničí, a najít co nejvíce inspirace pro naše klienty.

Za zmínku stály jen dvě přednášky

Vstup na konferenci Brighton SEO byl zdarma a asi i proto byla kvalita přednášek velmi kolísavá. I přesto jsme si ale odvezli řadu podnětů. Za zmínku stály zejména dvě přednášky. První se zabývala využitím video obsahu pro SEO a druhá úlohou dat při linkbuildingu. Podívejte se na naše poznámky z těchto dvou příspěvků.

Video obsah pro SEO (@philnottingham)

  • Skvělé výsledky z video marketingu může mít každý a to i přesto, že nemáme rozpočet v desítkách tisíc liber.
  • Stejně jako u jiných marketingových aktivit spočívá počátek úspěchu v poznání zákazníků. Zcela nezbytné je tedy prozkoumat, co ovlivňuje rozhodování zákazníků před konverzí. Jaká je konverzní cesta zákazníka a jak ji využít pro tvorbu obsahu popisuje článek na blogu Distilled.
  • Cílům, se kterými videa vytváříme, by měla odpovídat vhodná formu hostování. Pokud nechci získávat odkazy a návštěvy pro server youtube.com, ale pro vlastní web, bývá vhodnější mít videa na své doméně. Videa můžeme v zásadě vytvářet s dvěma cíli.
    • Získat návštěvy a odkazy pro vlastní web --> videa hostuji na svém webu.
    • Podpořit značku, dát o sobě vědět a zasáhnout co nejvíce lidí --> videa nahraji např. na Youtube.
  • Google má vlastní index s videi, pokud hostujete na vlastním webu, vytvořte video sitemaps.
  • Nepodceňujte kvalitu zvukového záznamu. Kvalita zvuku je mnohdy více důležitá než kvalita samotného videa.
  • Ideální je mít pod videem jeho HTML přepis.

Zpracování a publikování dat pro linkbuilding (@staceycav)

  • Staňte se zdrojem unikátních a zajímavých dat.
  • Nemusíte být statistiky, abyste vytvořili a publikovali jednoduchý dotazník.
  • Zveřejněte zajímavá data nebo trendy z Google Analytics - platí pro větší weby s delší historií.
  • Zpracujte a zveřejněte data z veřejného sektoru. Např. nástroj whatdotheyknow.com pomáhá získávat data britské veřejné správy. Podobný nástroj pro ČR bohužel zatím neexistuje.
  • Není vždy nutné přijít s novými daty, stačí dříve zveřejněná data aktualizovat či lépe zpracovat.
  • Pro tvorbu infografik existují nástroje, které zpracování umožní komukoliv - http://infogr.am/ nebo lze využít i obyčejný PowerPoint.

Příště raději někam jinam

Díky BrightonSEO jsme zjistili, že způsob, jakým se snažíme dělat SEO v Dobrém webu snese srovnání s tím, jak pojímají SEO ve Velké Británie. To je celkem pozitivní, protože britský digitální marketing je vždy o pár kroků před Českem. Zároveň ale Brighton SEO neukázal to nejlepší, co místní trh nabízí.

Z Brightonu jsme si tak sice přivezli pár postřehů, které jsme hned aplikovali do naší práce, a také jsme se setkali s několika zajímavými lidmi. Příště ale raději pojedeme zase někam jinam. Nebo že bychom se snad pustili do vlastní akce?

Seznam všech přednášek s prezentacemi je k dispozici v článku Jacka Norella.

15. 11. 2013 Tomáš Pospíšil
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
LOGO DW NEW
se mění na
Page 1
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.
Fyziku neoklamete!
Pokud s námi budete chtít jít nahoru, otočte telefon zpět na výšku.