Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce
PPC

Google Ads – propojení GA4 konverzí

Jistě jste již slyšeli o tom, že dochází k přechodu z Google Analytics (UA) na Google Analytics 4. Neznamená to však jen to, že byste již měli mít GA4 a měřit data i tam. Pro hladký „přechod“ kampaní v GAds je potřeba, aby v daném účtu byly propojené konverze z GA4 a začaly se co nejdříve měřit.To znamená, až se měření z UA v červnu vypne, konverze se přestanou měřit a na všech účtech se musí do té doby nové konverze z GA4 naučit skrze pár konverzních cyklů, aby systém dokázal správně optimalizovat kampaně a být na stejné úrovni jako aktuální UA konverze.

Jana Šobotníková

Nové GA4 konverze budou v sobě mít automaticky všechny rozšíření jako rozšířené konverze a režim souhlasu, takže budou doměřovat nejlépe, tedy budou nejvíce odpovídající realitě. Přestože je aktuálně měřena konverze skrze webovou stránku, je lepší tam mít rovnou i GA4 sekundární konverze, jelikož i tito klienti na ně budou v budoucnu přecházet.


Jak začít?

  • V první řadě zkontrolujte, zda máte GA4 a jestli jsou napojené do GAds účtu.
  • Napojení zjistíte přes menu „Nástroje a nastavení“ > „Propojené účty“.
  • Pokud toto nemáte a nevíte, jak na to, kontaktujte svého analytika či správce účtu. :-)


Jak na napojení konverzí z GA4 do GAds a jak je nastavit

1. Přejděte v menu na Nástroje a nastavení -> Konverze.

2. Kliknete na modré tlačítko „Nová konverzní akce“ pro přidání konverzní akce/konverzních akcí z GA4.


3.Zvolte okno „Import“.

4. Vyberte, co chcete importovat – zde vyberete zdroj GA4 (Služba Google Analytics 4) a podkategorii web. Pokračujte dále.

5. Následně se zobrazí seznam konverzí, které jsou ve vaší službě GA4 připravené. Je potřeba vybrat tu správnou událost, tedy i správný název služby a ID služby. Ideálně, když si ID služby ověříte přímo v GA4 či se svým správcem. Konverze může být jen jedna nebo i více – dle vašeho nastavení v GA4. Např. kromě „purchase“ (nákupu) můžete mít jako konverzi sběr leadu (přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře apod.). Vyberte tedy všechny konverze, které chcete importovat do GAds.

6. Když zaškrtnete všechny relevantní konverze, dáte „Importovat a pokračovat“. Následně naskočí okno o úspěšném importu. Potvrdíte „Hotovo“.

Tyto nově naimportované konverze z GA4 by v tuto chvíli měly být nastavené jako sekundární. Pokud nejsou, je potřeba to pro tuto chvíli nastavit, aby nedocházelo např. k zdvojení dat. Konverze začnou postupně sbírat data a po čase budou vyrovnané aktuálním datum u stejné konverze z UA.


Nastavení konverzí z GA4 jako sekundární

1. Rozklikněte danou konverzi a klikněte na Upravit nastavení.

2. Zde zvolíte „Optimalizace cílů a akcí“ -> vybrat „Sekundární akce nepoužívaná k optimalizaci nabídek“. Nastavení uložíte.

3. Potvrďte tlačítkem „Hotovo“.


Důležité na závěr

Konverze se nyní začínají učit. Až se naučí (až nasbírají potřebná data a vyrovnají se konverzím z UA), je nutné tyto konverze z GA4 přepnout na primární a konverze ze staré služby UA přepnout zároveň na sekundární. Učení novým konverzím potrvá cca 2-3 měsíce, avšak přepnutí konverzí na primární by mělo být nejpozději během května. V červnu se služba UA vypne, a pokud nepřepnete na nové konverze ze služby GA4, přišli byste tak o potřebná data a výkon kampaní.


Doporučení na závěr

Pokud si nezaložíte novou službu v GA4, Google vám ji založí sám. Nečekejte však na tento krok a udělejte si vše v předstihu a samy. Služba vytvořená od Google bude obsahovat základní funkce a nastavení dle vašeho UA, ale nebude zcela nakonfigurovaná pro vaše cíle a stejně tak nemusí zachycovat potřebná historická data.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál