Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální design
UX
Výzkum

Jak se nám testuje online?

Rok se s rokem sešel a covid s námi zatím zůstal. Stejně jako jiné obory, tak i my jsme se přizpůsobili. Projekty běží dál a uživatelské testování a výzkum je pro nás stále jedním z hlavních pilířů redesignů.

Adele Manas

Uživatelská testování běží také dál. Zatím pro ně jen nemůžeme využívat náš agenturní lab, kam jsme si respondenty zvali a klient mohl naživo sledovat jejich reakce ve vedlejší místnosti. A tak jsme se adaptovali. Začali jsme testovat online.


Jdeme na to

Nábor probíhá naším klasickým způsobem, jen respondenty upozorňujeme, jaké musí mít k dispozici zařízení. Pro jistotu posíláme podrobný návod pro připojení i e-mailem. Vždy respondenty prosíme, aby si připojení vyzkoušeli s dostatečným předstihem. I tak se nám nevyhýbají technické problémy, které řešíme za pochodu.

Slyšíme se?

Oproti testování naživo s sebou nese online testování několik rizik (ano, to, že respondent bez omluvy nakonec nedorazí, hrozí v obou případech). Jsme odkázáni na techniku, kterou má respondent k dispozici. A i když všude několikrát zmiňujeme, co je k testování potřeba, respondenti si někdy instrukce vyloží po svém.

Respondent: Při testování desktopu přece nevadí, když to budu testovat přes telefon, stejně na něm dělám všechno.
Výzkumník: Prototyp je navržený na desktop. Na mobilu se buď nezobrazí, nebo se zobrazí jen velmi malý. Nejspíš ho moc neuvidíte.

Vůbec testování přes mobil je velmi zábavné. Vůbec totiž netušíme, co má respondent v telefonu všechno nainstalované. Pravidelně slyšíme ozvěnu (zejména kvůli tomu, že respondent nemá sluchátka). Zkušenost máme i s automatickým překladem, který nám komolil anglický výraz. Jindy se nám stalo, že měl respondent nainstalované hlasové ovládání.

Během online testování se může cokoliv pokazit. A často se něco pokazí :) Pochopitelné jsou technické problémy – výpadky internetu, špatný signál po celou dobu testování, ozvěna apod.

Výhodou (a zároveň i nevýhodou) je, že respondenti jsou většinou u sebe doma (nebo v kanceláři). Jsou ve svém známém prostředí a používají produkt zařízeními, která opravdu reálně používají. Tohoto efektu bychom v testovací laboratoři nikdy nedocílili. To s sebou nese i úskalí v podobě ostatních členů domácnosti. Občas mohou být tito členové rušivým elementem, nicméně stále je třeba myslet na to, že tohle je to prostředí, ve kterém se respondent běžně nachází.

Další výhodou online testování je to, že se dostaneme k respondentům i mimo Prahu a středočeský kraj. Pokud bychom si neudělali celodenní výlet za jedním respondentem, tak by se nám tohle nikdy nepodařilo. Možnost testovat z domova oceňují i respondenti. Spousta z nich teď pracuje z domova, takže tuto možnost vítají.

Doba se mění a je potřeba se adaptovat. Respondenti začínají být na online hovory čím dál tím více zvyklí a nás těší, že i firmy se online testování přestávají obávat.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál