Blog

Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels

Google Analytics spustil omezený pilotní provoz nové funkcionality pokročilé atribuci konverzí. Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi. Multi-channel Funnels se do češtiny překládá jako Cesty s více kanály. Pokud znáte Search Funnels z Google AdWords, teď uvidíte i data pro ostatní zdroje návštěvnosti.

Pokračujeme ve výpisu novinek Google Analytics, tentokrát představením funkce Multi-channel Funnels.

Co jsou Multi-channel Funnels a k čemu slouží

  • Nová funkce v rámci beta verze nového rozhraní Google Analytics.
  • Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi.
  • Jde o několik nových přehledů v rámci sekce Konverze:
    • Přehled cest s více kanály (přehled multikanálového mixu, Multi-Channel Mix)
    • Analýza asistence interakcí, analýza první interakce
    • Nejčastější konverzní trasy
    • Prodleva ve dnech
    • Délka trasy v interakcích

Představení od Google

Google připravil hezké kreslené video v angličtině, představující tuto novou funkcionalitu.

Povinná vsuvka od Google k představení této funkce (české shrnutí níže v části Detaily):

Note: Google Analytics has let us know that the feature called Multi-Channel Funnels discussed in this blog post is in limited pilot. That means that Google Analytics is testing the feature and its usefulness to a small group of trusted testers, and have not made any plans or a timeline for a full launch.

Ukázka 1: spolupráce marketingových kanálů

Podívejte se na ukázku, jak spolupracují určité kanály. V tomto příkladu jsme si vybrali přímou návštěvnost, neplacenou návštěvnost z vyhledávačů a placenou návštěvnost z vyhledávačů a jde vidět, že pro 3 konverze uživatelé použili v průběhu času všechny tři kanály.

 



Ukázka 2: trasy uživatelů

Podívejte se na ukázku zobrazující trasy uživatele v detailu zdrojů návštěvnosti. Pro návštěvnost z vyhledávačů přehled zobrazuje konkrétní klíčové slovo. Líbí se mi třeba řádek 23, kde uživatel nejdřív hledal "školení internetový obchod" a po nějaké době se už vrátil na Dobrý web navigačním dotazem "dobry web".

Kdybyste se dívali do současných přehledů návštěvnosti v Google Analytics, konverze na řádku 23 by byla přiřazena klíčovému slovu "dobry web" a neměli byste tak kompletní obrázek o chování daného uživatele.

 



Jak se k tomu dostat

  • Aktualizace 25. srpna 2011: Funkce by měla být od konce srpna dostupná všem uživatelům.
  • Zkuste se zaměřit na následující předpoklady, které je je nutné splnit, aby bylo možné Cesty prakticky využívat:
    • Mít v účtu měřeny konverze pomocí Cílů nebo Transakcí (v části Elektronický obchod).
    • Mít správně označeny všechny reklamní kampaně pomocí UTM parametrů.

Detaily

  • Budete možná překvapeni, jak se někteří uživatelé divně chovají :-)
  • Cesta se počítá pro období 30 dní před konverzí.
  • Čerstvá data se objevují v přehledech až po několika dnech.
  • Hodně věcí se ještě může změnit, záleží, jak se vyhodnotí současný pilotní provoz.
  • Funkce neřeší trasy uživatele, ve kterých se mu např. zobrazil váš banner na jiném webu - toto se označuje jako překryvná (view-through) data.
  • Zatím je uvedeno atribuční modelování pouze přednastavené: First-click, Last-click, Assisted.
  • Se zobrazením cest je možné si dost vyhrát, kupř. v rámci funkce Vlastní dimenze si můžete označit různé marketingové kanály různými barvami.
18. 4. 2011 Pavel Jašek
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
Logo Dobrý web
se mění na
Logo Sherpas
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.
Fyziku neoklamete!
Pokud s námi budete chtít jít nahoru, otočte telefon zpět na výšku.