Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce
PPC

Novinky v Google Ads

Tento článek vám přináší souhrn novinek, se kterými se již můžete setkat ve vašem účtu Google Ads a nebo vás v nejbližší době zasáhnou.Pojďme si nejprve shrnout, o jaké novinky se jedná.nové rozhraní Google Adsnové funkcevhodnost obsahuzrušení podobných publik/segmentůaktualizovaná volná shoda

Jana Šobotníková

Nové rozhraní Google Ads

Google postupně přechází na novou podobu rozhraní Google Ads. Liší se pouze mírně od původního, ale pokud váš účet na něj již přešel, jistě jste si toho všimli.
Menu, které bylo svislé v levé části rozhraní na tmavém podkladu, se nově přesunulo podélně pod první podélné menu.

Obr. 1: Nové rozhraní Google Ads
Obr. 1: Nové rozhraní Google Ads


Nové funkce


Podklady reklam


Google začal do účtu dávat možnost přidat mezi podklady reklam i Název firmy a Firemní logo. Zatím je to ve fázi BETA testování, proto ne všechny účty tuto možnost mají. Pokud se vám rozšíření již nabízí, určitě bude stát za to jej využít.

Obr. 2: Nové možnosti podkladů reklam – Název firmy a Firemní logo
Obr. 2: Nové možnosti podkladů reklam – Název firmy a Firemní logo



Nový náhled responzivních obsahových reklam


U obsahových responzivních reklam máte nyní možnost nahlédnout na zobrazení reklamy v konkrétní kombinaci podkladů. Stačí si jen vybrat jaký nadpis, popisek, obrázek a logo se má zobrazit a systém vám zobrazí k takovým podkladům náhled celé reklamy. Samozřejmě výběr podkladů by měl odpovídat danému formátu/umístění reklamy.

Obr. 3: Nový náhled responzivních obsahových reklam
Obr. 3: Nový náhled responzivních obsahových reklam



Vhodnost obsahu


Jako jednou z novinek je nové nastavení vhodnosti obsahu. Přejděte v menu na Nástroje a nastavení -> Nastavení. Zde zvolte Vhodnost obsahu.

Google samozřejmě automaticky zamezuje zobrazování reklam na nevhodných webech a v nevhodném obsahu. V tomto nastavení však Google nabízí další možnost omezení zobrazení reklamy, které by vaší značce a produktům nemuselo prospět. Jedná se však pouze o kampaně v obsahové síti, na YouTube.

Vybrat si můžete ze tří tipů inventáře: Rozšířený, standardní a omezený.

Obr. 4: Vhodnost obsahu
Obr. 4: Vhodnost obsahu


V rozšíření nastavení pak naleznete již známé nastavení vyloučení citlivého obsahu, vyloučené typy a štítky, vyloučení obsahových klíčových slov a vyloučení umístění. To vše na úrovni účtu.



Zrušení podobných publik


Google již nebude vytvářet ani povolovat podobná publika (resp. podobné segmenty publik) pro jejich využívání (cílení) v kampaních a ani pro vytváření přehledů.
Původně Google uváděl, že změna nastane od 1. ledna 2023. Nyní přesunul změny od 1. května 2023.

Pokud tedy máte v některých vašich kampaní takováto publika, myslete na to a kampaň vypněte či upravte. Publika v takových kampaní, jak uvádí aktuálně Google, zůstanou do 1. srpna 2023. Po tomto datu budou podobná publika z kampaní odstraněny.

Nebojte se ale, že přijdete o historická data těchto publik. Ty by měla být zachována.



Aktualizovaná volná shoda


Google informoval, že dochází ke změně využití volné shody. Co to znamená? Znamená to zejména to, že volná shoda klíčového slova bude relevantnější a měla by být tak lépe využívaná. Tento typ shody začal brát v úvahu např. obsah cílové stránky, poslední vyhledávací aktivitu uživatele či další klíčová slova v reklamní sestavě, která pomohou více určit záměr klíčového slova ve volné shodě.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál