Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

O zlých a zákeřných odkazech

Dobře nazvaný odkaz dává uživateli jasnou informaci o stránce, na kterou vede, a pomáhá mu nalézt požadovanou informaci. Špatně nazvaný odkaz mate, zdržuje a odrazuje návštěvníky. Tyto základní poučky jsem si nedávno připomněl při práci s webovými katalogy.

Martin Smrt
12.4.2011

Katalogů webových stránek je na internetu spousta a typicky do nich může každý uživatel zaregistrovat vlastní stránky. Téměř každý katalog tak nabízí odkaz typu „Přidat záznam“, který většinou najdeme i na titulní stránce. Pokud přijdete s cílem zaregistrovat své stránky, odkaz pravděpodobně využijete, leč v mnoha případech navzdory očekáváním nic nepřidáte. Dozvíte se totiž, že nejprve musíte vstoupit do vhodné kategorie a tam kliknout na „Přidat záznam“. Jak je vidět, dva totožně nazvané odkazy zde plní dvě různé funkce, což je pochopitelně špatně.

Problém si naplno uvědomíte ve chvíli, kdy se přesunete na stránky dalšího katalogu a zde na Vás vykoukne úplně stejný odkaz. Po předchozích zkušenostech zapochybujete, zda se můžete směle pustit do přidávání, nebo zda by bylo lepší ušetřit čas a rovnou se ponořit do výběru kategorie. Vzhledem k tomu, že Murphyho zákony platí i na internetu, pravděpodobně si vyberete špatně.

K nápravě je přitom na straně autorů snadná cesta, stači důsledně pojmenovávat odkazy podle toho, na jaké stránky vedou. Pokud směřují na stránky s informacemi o přidávání nových záznamů, nikoliv na registraci samotnou, mohly by být nazvány například „Jak přidat odkaz“. Takový text jasně vyjadřuje, že se můžeme dočkat návodu k registraci, kterou ale pravděpodobně provedeme někde jinde.

Odhalit špatně nazvané odkazy není pro autory a provozovatele webových stránek právě jednoduché. Autor své stránky dobře zná a předem ví, co se za tím kterým odkazem skrývá, tudíž si nedovede dobře představit působení na skutečné uživatele bez předchozí zkušenosti s webem. V takové situaci mohou ke zlepšení pomoci stránky konkurence. Podívejte se na stránky podobného zaměření, jako jsou ty Vaše, a zkuste odhalit jejich slabá místa. Ztrácíte se někde? Nedovedete si dobře představit, co jednotlivé odkazy nabízejí? Zamyslete se nad důvody a ujistěte se, že na vlastním webu neopakujete stejné chyby.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál