Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing

Postřehy z konference E-Business Forum

Druhý ročník konference E-Business Forum o internetovém obchodu byl zaměřen na témata, jež se týkají praktického provozování e-businessu. Zúčastnil jsem se jako přihlížející a v tomto blogspotu bych rád vypíchnul poznámky z 3 přednášek, které se týkají platebních metod, logistiky a bezpečnosti obchodování.

Pavel Jašek
12.4.2011

Platba 24 od České spořitelny

David Lorenc z České spořitelny představil produkt Platba 24, což je platební brána pro zadávání bezhotovostních plateb, kterou si mohou internetové obchody implementovat. Zjednodušeně řečeno, tlačítko, které vás pošle do internetového bankovnictví s předvyplněnými hodnotami konkrétní objednávky. Nejspíše podobné řešení už znáte od mBanky (mPeníze), Raiffeisenbanky (ePlatba), Komerční banky (Mojeplatba) a dalších společností.

Poskytnout zákazníkovi dostatek vhodných metod, jak může svou objednávku zaplatit, je určitě přínosné. Celkem přirozeně se k tomu však váže zásadní otázka. Jak se v rámci e-shopu vypořádat s velkým množstvím platebních metod, ze kterých si může zákazník zvolit? Pokud na stránce uvedete třeba deset různých tlačítek, bude se v tom zákazník orientovat? Viděli jste nějaký e-shop, který si s tím hezky poradil? Na všechny e-shopy totiž nechodí takoví návštěvníci, kteří by hbitě rozeznávali, že existuje nějaká Mojeplatba a co je Moneybookers zač, když oni zrovna hledají svou známou dobírku.

Kredibilita B2B zákazníků

Pavel Macek ze společnosti Credit Czech CZ ukázal nástroj Credit Check, který poskytuje hodnocení obchodních subjektů podle dat z veřejných zdrojů. Z celé spousty veřejně dostupných dat dokáže přes asi 180 obchodních pravidel poskytnout jednoduchý výstup: semafor, zda se firma zdá být v pořádku či existuje nějaká hrozba, která by mohla ohrozit obchodní spolupráci s ní. Typicky může jít o ukončená povolení k podnikání, firmu v likvidaci, různé dluhy u pojišťoven a podobně.

Co se mi líbilo, že Credit Czech CZ poskytuje bezplatné řešení, které dokážou implementovat třeba i do e-shopů. Na ukázce je vidět Shopcentrik, kam se k detailu každé objednávky dokázalo prověření kredibility firemního zákazníka implementovat a ukázat jen jednoduchým semaforem. Prokliknutí na detailní informace (co konkrétního je na firmě špatného) už pak není součástí bezplatného přístupu, ale i tato informace mi přijde výborná obzvláště pro ty e-shopy, které teď hodně dodávají firmám na fakturu a ne jen koncovým spotřebitelům.

Příjemná logistika

Pavel Lisý z firmy ComGate Logistics s.r.o., která v Hradci Králové poskytuje outsourcing logistiky, hezky povídal o možnostech, jak může logistika přispět k tomu, že zákazník bude z průběhu dodání zásilky mile potěšen.

Položil si otázku, co motivuje zákazníka vrátit se na konkrétní obchod a nakoupit tam znovu a nezabýval se tolik cenou, jako spíše dobrou zkušeností, která se může nastřádat ze spousty drobných detailů. Ať již je to dobrá orientace na webu, dostatek informací, ale také „logistické vlasnosti“. V jaký moment bude zákazník vědět, kdy přesně mu zboží dorazí domů? Bude to ještě před objednávkou, po automatickém potvrzení objednávky, až si někdo v e-shopu usmyslí zákazníkovi odpovědět na dotaz nebo až v momentě, kdy zákazníkovi zboží přistane u dveří po několika dnech bez jakékoliv informace? Rozumná notifikace stavu objednávky přes email či SMS k tomuto jistě dopomůže.

Vlastnosti jako rychlé doručení, dodržení termínu, obratné řešení reklamací a třeba jasné zabezpečení balení zásilky mi přišly poměrně jasné, zaujala mne však možnost přinést zákazníkovi nějakou přidanou hodnotu něčím uvnitř zásilky. Přibalit třeba firemní propisku nebo nějaký doplněk k objednanému produktu může být pro firmu dost levný způsob, jak zákazníka potěšit a přimět jej o firmě povídat mezi svými známými. Samozřejmě, pokud nebude propiska zahrabaná ve svazku POS materiálů (různé letáky o novinkách a produktech).

Účastníci konference

Mezi účastníky bylo hodně zástupců velkých českých e-shopů, takže bylo možné potkat třeba Martina Kasu, Martina Rozhoně z Vivantisu a další „veterány“. Dlouholeté zkušenosti účastníků šly poznat při dotazech z publika a složitých dotazech na panelové diskuse.

Konferenci pořádal APEK (Asociace pro elektronickou komerci) ve spolupráci s TUESDAY Business Network.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál