Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
No items found.

Připravte PPC kampaně na Vánoce

Vánoce bývají pro většinu podnikatelů největší sezónou, která je vyústěním úsilí celého roku. Navíc výnosy z online prodejů o Vánocích rok od roku rostou. Příprava a úprava PPC kampaní vzhledem k Vánocům je tedy něčím, na co bychom neměli zapomenout. Následujících pár tipů by s touto přípravou mohlo pomoci.

Helena Papírníková
12.4.2011

Nezaspěte!

Už se Vás letos někdo ptal, zda již máte nakoupeno na Vánoce? Zdá se, že lidé nakupují dárky čím dál tím dříve a někteří mají dokonce již nakoupeno. Jak to s těmi Vánocemi tedy vlastně je? A kdy přesně začínají? Najít odpověď na tyto otázky pro naše produkty nám mohou pomoci Google Insights či Google trends. Následující obrázek ukazuje vývoj hledanosti výrazů vánoce, dárek, dárky, hračky v České republice v měsících minulého roku. Z grafu je patrné, že hledanost roste již od konce září. Pokud se podíváme na výraz hračky, tak zde za zmínku stojí ukončení sezony uprostřed prosince. S online nakupováním na Vánoce logicky lidé končí dříve ze strachu o včasné doručení dárků.

Stavme na pevných základech

Základní přípravou kampaní před Vánoci by měla být kontrola a aktualizace kampaní. Nechybí nám v kampaních některé důležité produkty a slova? Nemáme naopak v účtech produkty, které již vůbec neprodáváme? Neomezují některé vylučující výrazy můj účet. Vedou všechny produkty na funkční cílové stránky?

Nová sezonní klíčová slova

Do účtu bychom neměli zapomenout přidat i slova, která s Vánoci souvisí a to především kombinace našeho zboží s vánočními výrazy. Pokud například prodáváme kola, stojí za to zařadit mezi klíčová slova výrazy dárky pro cyklisty či dárek pro cyklistu. Je možné přidat i zcela nové vánoční sestavy zaměřené obecně na dárky. Je třeba ale počítat s vyšší cenou za proklik u těchto výrazů, neboť konkurence na tyto výrazy bývá zpravidla velmi vysoká. S výběrem klíčových slov pomůže nástroj Návrh klíčových slov v Skliku, který najdete po přihlášení na kartě Nástroje. Dalším vhodným nástrojem je v Adwords Nástroj pro návrh klíčových slov nalezitelný na kartě Možnosti v části Nástroje, která se nachází na této kartě vlevo dole.

Zapomenout bychom neměli ani na přidání nových vylučujících výrazů, mezi které mohou patřit například koledy, svíčky, ozdoby či přání.

Práce s inzeráty

Vánoční tématiku je dobré zmínit i v inzerátech. Ideální je do inzerátů zařadit speciální vánoční akce a s blížícími se Vánoci inzerovat i poslední datum doručení našeho zboží před Vánoci. Neboli upozornit zákazníka, kdy je ještě možné objednat včas tak, aby zboží mohl dát pod stromeček.

Atraktivitu inzerátů zvýší také práce se slevami a omezeností nabídky. Je vhodné zařadit věty typu: Akce končí již za 14 dní! Akce platí pouze do 4. 12. 2010. Sleva 10% do 12. 12. 2010!

Také cílové stránky, na které inzeráty vedou, by měly obsahovat vánoční tématiku a měly by počítat i s tím, že lidé, kteří před Vánoci nakupují, se mohou lišit od zákazníků nakupujících během roku. Může jít o lidi, kteří na internetu nejsou zvyklí tolik nakupovat či nakupují online poprvé a je dobré jim tedy nákup, co nejvíce usnadnit.

Testujte různé varianty inzerátů proti sobě a na základě vyhodnocení konverzního poměru, míry prokliku či míry opuštění v účtu nechte ty nejlepší.

Obsahové kampaně

Před Vánoci roste i důležitost obsahových kampaní. Lidé hledají informace o různém zboží a více brouzdají internetem. Je vhodné si ujasnit, na které stránky budou chodit lidé z naší cílové skupiny a tomu uzpůsobit obsahové kampaně. Podrobněji o tom jak na obsahovou síť pojednává stále ještě aktuální článek Nebojte se obsahové sítě.

Vhodným formátem před Vánoci jsou také AdWords bannery, které nám umožní kromě textu pracovat i s grafikou. Zajímavou funkcí AdWords je i možnost si banner vyrobit sám. Jak konkrétně si můžete prohlédnout ve videotutoriálu Tvorba grafické reklamy v Adbuilderu.

Cenové nabídky a rozpočet

Počítejte s vyšší konkurencí v období Vánoc a přizpůsobte tomu cenové nabídky. Monitorujte pečlivě vývoj pozic reklam a čerpání rozpočtu. Rychlým způsobem, jak se ujistit, že nastavené rozpočty jsou dostačující je porovnání útrat z posledního dne jednotlivých kampaní s nastaveným rozpočtem. Pokud je rozpočet vyčerpáván zcela, či je dokonce lehce převyšován, je prostor k navýšení denních rozpočtů.

Štědrým dnem to nekončí!

Po Štědrém dni bychom neměli zapomenout na to, že povánoční slevy nabývají rok od roku většího významu a i tomuto uzpůsobit kampaně. Je vhodné mít dopředu připravené nové kampaně inzerující výprodeje a vedoucími na nové speciální stránky tomuto uzpůsobené. V lednu je pak vhodné uvážit, zda se mého businessu netýkají různá předsevzetí, která si lidé kladou, a i toto případně v lednu využít v inzerátech.

Činnosti v čase

Zařaďme si nejdůležitější činnosti do časové osy, tak abychom na něco nezapomněli.


Září, říjen

  • Aktualizace a rozšiřování kampaní
  • Testování

Listopad

  • Vyhodnocení testů
  • Zvyšování cenových nabídek
  • Monitorování rozpočtů

Prosinec

  • Úpravy inzerátů o čas posledního doručení
  • Monitorování rozpočtů

Leden

  • Klíčová slova se slevami
  • Úprava inzerátů o slevy


Chcete-li před Vánoci ušetřit čas, rádi Vám s přípravou PPC kampaní na Vánoce pomůžeme.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál