Blog

Rozhovor s vítězem posledního ročníku WebTop100

Po roce opět otevíráme přihlašování projektů do tradiční soutěže WebTop100. Při té příležitosti jsme se rozhodli vyzpovídat Davida Fišera, zástupce loňského vítěze soutěže, společnosti Vodafone.

S jakými cíli a očekáváními jste se do soutěže WebTop100 hlásili?

Přihlašujeme se každý rok, protože expertní zpětná vazba je pro nás velmi důležitá. V komentářích od porotců jsme již několikrát našli nové podněty, které jsme později využili při rozvoji webu. Zároveň se vždy rádi poměříme s konkurencí a zjistíme, co je na českých webech nového.

Když byste měl uvést nějaký konkrétní příklad, o jaký podnět porotců se třeba jednalo?

Před 2 lety nás porotci upozornili na problematické ovládání mobilní verze webu, která nebyla dostatečně odladěná a v jednom konkrétním případě nešla posouvat stránka. Ve stejném roce několik porotců kritizovalo carousely na homepage, kterých jsem se chtěl zbavit, ale někteří kolegové byli proti. Takže se mi to celkem hodilo při přesvědčování...

Hlásíte se každý rok. Jak tedy vidíte soutěž WebTop100 v čase?

Upřímně, žádné velké změny nevnímám. Myslím, že se WebTop100 za ty roky stala standardem, soutěží, na které firmám záleží a téměř každý v oboru ji zná.

Využíváte i inspirace a návody z klubových večerů WebTop100?

Na klubové večery chodím poměrně pravidelně. Často je „jen“ zajímavé, protože prezentované věci už většinou řešíme po svém a ne vždy jsou zkušenosti z jiných odvětví přenositelné k nám.

V poslední době jsme ale vyzkoušeli doměřování přímého telefonního čísla zobrazeného vedle leadového formuláře, o kterém jsme se dozvěděli na klubovém večeru. Dlouho jsme se tomu bránili, hlavně kvůli méně přesnému měření a komplikovanému řízení provozu call centra, ale před měsícem jsme s tím začali experimentovat.

Stali jste se absolutním vítězem kategorie Firemní web. Jaké byly reakce ve vaší společnosti?

Nadšené! Všichni z toho měli velkou radost. Úspěšně jsem to využil i v komunikaci směrem k mateřské Vodafone Group, aby nám třeba nechtěli nějak diktovat, jak to máme dělat. Musím dodat, že někteří lidé ve Vodafonu byli z ocenění spíš v šoku. Až donedávna totiž kvůli kompatibilitě s některými interními systémy používali Internet Explorer 8, ve kterém náš web nevypadal úplně reprezentativně. Nedokázali pochopit, jak taková hrůza mohla dostat 100% hodnocení. Teď mají Explorer 11 a už tomu rozumí...

 

Získali jste první místo v žebříčku Telekomunikace a druhé místo v kategorii Firemní stránka na sociálních sítích. Jak všechna ta umístění vnímáte a co vám přinesla?

První místo v kategorii Telekomunikace beru jako logický doplněk absolutního vítězství, kterého si samozřejmě vážíme podstatně víc. Kolegové na sociálních sítích odvádí dlouhodobě skvělou práci a druhé místo brali jako potvrzení, že to tak vidí i porotci.

 

Před samotným slavnostním vyhlášením soutěže každoročně probíhá celodenní odborná konference WebTop100. Jak tuto akci hodnotíte?

Jako skoro každá konference, je to mix průměrných a výborných prezentací. Loni mě nadchnul Gerry McGovern. Jeho knihu Killer Web Content jsem si koupil někdy před 8 nebo 9 lety a dodnes ji považuju za jednu nejlepších knih o webovém copywritingu. Jeho zaměření na redukci obsahu a vyladěné „top tasks” je mi velmi blízké. Vybavuju si i velmi dobré prezentace Honzy Ambrože a Jirky Suchého z Dobrého webu. Když to shrnu: konference mě baví a její propojení s večerním vyhlášením cen WebTop100 mi přijde jako dobrý nápad. Zajímavý a neokoukaný hlavní řečník je podle mě nutnost, těším se, koho pozvete letos.

Jaké tipy máte pro firmy, které chtějí dělat digitální marketing dobře?

To je pěkná otázka. Trochu mi s ní pomůže Gerry McGovern. Zákazníky naše weby moc nezajímají, chtějí jen co nejrychleji vyřešit svůj problém. Takže: přemýšlejte za ně, zkraťte jim cestu a ukažte jim jen relevantní informace. Nedělejte na svých webech věci, které sami nesnášíte na jiných. Dále mám pocit, že v poslední době trochu utichla vlna „mobile first”, že si většina firem odškrtla úkol s názvem responzivní web a jede se dál. Myslím si, že nás na mobilech ještě čeká obrovský kus práce, aby ta zkušenost byla opravdu super. A ještě víc to platí o mobilních aplikacích. Rád bych, aby do 2 let všechny velké „servisní“ firmy (banky, pojišťovny, operátoři, energie, FMCG) v České republice měli aplikaci na takové úrovni, že jejich zákazníci nebudou muset chodit na web.

David Fišer, Online Experience & Sales Manager společnosti Vodafone Czech Republic a.s.

18. 5. 2016 Petra Pangrácová
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
LOGO DW NEW
se mění na
Page 1
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.
Fyziku neoklamete!
Pokud s námi budete chtít jít nahoru, otočte telefon zpět na výšku.