Blog

Shrnutí výsledků soutěže WebTop100 2016

Výsledky soutěže WebTop100 - co tvůrci digitálních projektů zvládají na jedničku a v čem mají stále ještě rezervy.

Technické řešení překvapivě pokulhává zejména u IT firem

Nejčastější slabinou přihlášených projektů bylo technické řešení webu. Celkem překvapivě však nejhoršího hodnocení v průměru dosáhly weby IT firem – u dvou třetin z přihlášených projektů byly nalezeny kritické problémy. Nízká úroveň technického řešení byla odhalena i u téměř poloviny přihlášených e-shopů.

Bankovní domy a pojišťovny mají na webu skvěle zpracovaný obsah

Oblast technické řešení v kategorii firemních webů opanovaly stránky bank a pojišťoven. Weby těchto institucí se mohou pyšnit také nejlépe zpracovaným obsahem - 91 % bank má obsah bez velkých chyb a nedostatků nebo lepší.

Ještě o něco málo lépe jsou na tom pojišťovny. Více než 80 % přihlášených webů pojišťoven bylo v Soutěži ohodnoceno jako výborné řešení. Obsahově naopak propadly weby firem působících v B2B obchodě a službách, hůře dopadli už jen operátoři. Poslední dvě zmiňované kategorie ale zase vévodí oblasti User Experience.

Nejlepším user experience designem se mohou chlubit společnosti působící na B2B trhu

User experience je s přehledem největší devízou webových řešení firem z kategorie Obchod & služby B2B. Téměř 70 % přihlášených projektů uspělo na výbornou a vysloužilo si od porotců 3 body a více.

Nejvíce prostoru pro zlepšení mají weby firem z kategorie Auto-moto

71 % přihlášených webových projektů v oboru Auto-moto nedosáhlo v celkovém hodnocení ani na 2 body. Zapracovat by měly především na grafickém designu. S obdobným problémem se potýká i necelá polovina přihlášených firem v kategorii Průmysl a energetika.

E-mailingovým kampaním chybí k dokonalosti lepší kódování a grafika

Přihlášené e-mailingové kampaně získaly ve 4 z 5 kritérií velice solidní hodnocení. Výrazný prostor pro zlepšení se ale určitě nachází v oblasti grafiky a kódování, kde jen jediný projekt dosáhl na hodnocení „výborné řešení“.

O vítězi Digitální reklamní kampaně rozhodlo její provedení

Výsledky přihlášených projektů letošního ročníku Soutěže byly co do kreativity nápadu a naplnění cílů komunikace velmi vyrovnané. V čem vítězná kampaň předčila ty ostatní, byla až samotná realizace digitální kampaně.

Legenda k hodnocení:
4 body: Skvěle a inspirativně řešeno
3 body: Výborné řešení
2 body: Bez velkých chyb a nedostatků
1 bod: Prostor pro zlepšení
0 bodů: Kritické problémy
6. 3. 2017 Radek Mikulka
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
Logo Dobrý web
se mění na
Logo Sherpas
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.
Fyziku neoklamete!
Pokud s námi budete chtít jít nahoru, otočte telefon zpět na výšku.