Blog

Uživatelské testování NAVRCHOLU.cz

V průběhu měsíce října realizoval Dobrý web první kolo uživatelského testování použitelnosti webu služby NAVRCHOLU.cz. Díky tomu, že Dobrý web i NAVRCHOLU.cz patří po křídla jediné firmy (Internet Info, s. r. o.), můžeme výsledky i informace o průběhu tohoto testování zveřejnit v rámci rozsáhlé případové studie. Součástí této studie je i téměř půlhodinový sestřih videoukázek ze samotného testování.

Na více než čtyřiceti stránkách se mimo jiné dočtete, jaké kritické problémy z pohledu použitelnosti byly odhaleny během testování. Dozvíte se například, že:

  • Výzva pro vyzkoušení tarifu Platinum na 30 dní není na dostatečně viditelném místě a uživatelé ji velmi často přehlédnou a ignorují.

  • Noví uživatelé služby při prohlížení statistik mají problém s nalezením kalendáře a správnou interpretací jeho funkce.

  • Rozhraní pro správu uživatelského účtu je místem, kde na problémy narazil každý zúčastněný uživatel.

Co všechno tedy ve studii najdete?

  • Informace týkající se přípravy testování
  • Jak vypadala testovací místnost a jaké bylo použito technické vybavení
  • Kompletní scénář testování
  • Tzv. „slepé mapy“ – co to je a k čemu se dají využít
  • Několik informací o tom, jakým způsobem byly zpracovávány výsledky
  • A hlavně – kompletní seznam nalezených chyb a nedostatků a konkrétní doporučení pro jejich odstranění

Stáhněte si

Pro bezproblémové přehrávání budete potřebovat DivX kodek. Kvalita videoukázek byla pro publikaci na internetu nepatrně snížena ve prospěch datové velikosti.

Chtěli byste si podobné testování uspořádat ve vlastním prostředí třeba pro váš web? Pak počítejte s tím, že časová náročnost realizace uživatelského testování podobného rozsahu (včetně sepsání výsledků a doporučení) se pohybuje okolo 100 člověkohodin. Nezapomeňte, že budete muset vynaložit i nějaké finanční prostředky – minimálně na odměny testerům, či pořízení vhodného SW či HW vybavení.

Teď už zbývá se jen těšit na úpravu webu NAVRCHOLU.cz. Věříme, že vás následně budeme moci opět seznámit s nějakými „hmatatelnými“ přínosy tohoto uživatelského testování.

21. 11. 2006 Luboš Plotěný
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
Logo Dobrý web
se mění na
Logo Sherpas
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.
Fyziku neoklamete!
Pokud s námi budete chtít jít nahoru, otočte telefon zpět na výšku.