Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
O nás

Weblet

Přesně takové bylo téma posledního letošního večera v rámci klubu WebTop100. Že nevíte, co to slovo znamená? Není to nic jiného než dříve používané označení něčeho, na co se dnes častěji používá označení „microsite“. O čem se na klubovém večeru věnovaném „mikrosajtám“ mluvilo?

Luboš Plotěný
12.4.2011

Vzhledem k tomu, že to byl poslední letošní klubový večer a navíc ještě před Vánoci, pokusili jsme se ho pojmout trochu více slavnostně a méně tradičně. Takže jsme poprvé do programu zařadili mimo klasických prezentací i panelovou diskusi se zajímavými hosty. Ale pěkně popořadě...

Flash nepřítelem uživatelů

Vše obecnějším úvodem otevřel Daniel Dočekal (Proximity, Pooh.cz, JustIT.cz), který se kromě objasnění zmiňovaného pojmu weblet postupně pokusil odpovědět na otázky:

  • Proč microsite?
  • K čemu microsite?
  • Jak na microsite?
  • Jak ne?

Právě argumenty a důvody, proč si pořídit microsite, shrnul Dan velmi pěkně – viz následující obrázek.

Proč microsite

Mimo jiné hodně radikálně odsoudil celoflashové mikrostránky a jako hlavní důvody zmínil nemožnost odkázat „dovnitř“ webu, problémy s tiskem či přístupností pro zařízení, jako jsou mobilní telefony apod. Já si dovolím ještě přidat jeden důvod, a to nefunkčnost některých zažitých postupů ovládání webu prostřednictvím prohlížeče – například otevření odkazu do nového okna/tabu prostředním tlačítkem myši nebo nevyvolání standardní kontextové nabídky konkrétního prvku pravým tlačítkem myši. Dan ještě upřesnil, že není proti rozumnému použití flashe na webu v kombinaci s běžným textovým obsahem, ale proti vytváření celého webu ve flashi.

Daniel Dočekal

Ještě jeden bod z jeho přednášky určitě stojí za vypíchnutí – u microsite je důležité v nejlepším přestat. Na toto téma se později stočila řeč i v panelové diskusi a řešilo se, kdy a jak je vhodné microsite „uzavřít“. Zajímavý tip může být spustit po čase na dané doméně druhé pokračování – když to celkem dobře funguje u filmů, tak proč by to nefungovalo tady.

Dokonalý návrh webu: když nemáte co odebrat

Citátu francouzského spisovatele jménem Antoine de Saint-Exupéry, „víte, že jste dosáhli dokonalosti v designu, nikoliv když nemáte co přidat, ale když nemáte co odebrat,“ se drželi v Komerční bance při vytváření mikrostránek moje-firma.cz. David Horák, který má tento web na starosti, přítomným také objasnil, proč jako ústřední prvek webu zvolili právě kompas a popsal peripetie, které měli při hledání vhodné domény pro tento web.

David Horák

Právě k názvu domén se následně rozproudila diskuse na téma, zda v názvu domény dávat mezi slova pomlčky či nikoli. Osobně bych se držel doporučení Roberta Haase ze Symbia koupit obě varianty a koupit i varianty s překlepy a jediné, co pak musíte rozhodnout, je, ze které domény uděláte tu hlavní a ostatní na ni přesměrujete.

Microsite za 14 dní

Přesně tolik času stačilo podle Daniela Kafky z První multimediální k vytvoření a spuštění microsite Tvůj úsměv. Ten hlavní důvod, proč to šlo tak rychle, byla přímá angažovanost generálního ředitele klienta (v tomto případě firmy Sony), takže odpadly všechny složité a zdlouhavé schvalovací procesy, které tradičně vývoj nového webu hodně citelně opožďují.

Daniel Kafka

Za prohlédnutí na této microsite určitě stojí interaktivní 3D stěna úsměvů, či zajímavé využití Google map pro mapu úsměvů. Daniel Kafka se podělil i o konkrétní čísla k výsledkům celé microsite a s ní spojené reklamní kampaně, která najdete v jeho prezentaci.

Interní microsite

Večer zakončila panelová diskuse, ve které vedle již zmíněných zasedli Aleš Zavoral z Peugeotu, který stojí za microsite pripad308.cz, Michaela Beranová z ČSOB Pojišťovny s webem bobriutoci.cz, Leoš Špachta z Media Factory mající na svědomí brumik.cz, vítěze designové trefy v rámci WebTop100, a Václav Dobšíček z For internet, tvůrce microsite uneseni.cz.

Panelová diskuse - 4. klubový večer WebTop100 2008

Mluvilo se o tom, že na microsite lze pohlížet i trochu jinak než na nástroj, kterým by měla být oslovena specifická cílová skupina zákazníků firmy, ale efektivní může být i využití microsite dovnitř firmy směrem k jejím zaměstnancům.

Fotogalerie a prezentace

V archivu klubových večerů na webu WebTop100 si můžete prohlédnout další fotografie či prezentace vystupujících.

Znáte nějakou zajímavou, originální a netradiční microsite? Podělte se o ni s ostatními v komentářích.

Související odkazy

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál