Blog

Základy práce s Google Analytics - 1. díl

Google Analytics je bezplatná aplikace, která vám umožní získat mnoho užitečných informací o návštěvnících vašich webových stránek. V tomto seriálu se postupně seznámíme se základními kroky, které je třeba provést, abyste mohli využívat jeho základních možností.

Instalace Google Analytics

Tento seriál je rozdělen na šest dílů. Je určen především začátečníkům a slouží jako seznámení s možnostmi Google Analytics, instalací a prvotním nastavením statistik.

V první části projdeme registrací a vložením měřícího kódu. V dalších dílech se budeme věnovat podrobnějšímu nastavení systému a jeho jednotlivým výstupům.

O Google Analytics

Každý provozovatel internetové prezentace by se měl zajímat o to, zda a jak dobře plní svůj účel. Potřebné informace lze nejlépe získat analýzou dat o počtu, cílech a činnostech návštěvníků webu. Existují obvykle dvě možnosti, jak toho dosáhnout; zpracováním serverových logů, nebo nasazením některého z měřících systémů. Nástroj Google Analytics patří k nejkvalitnějším zástupcům druhé skupiny.

Pokud budete potřebovat podrobnější nápovědu ke kterémukoliv kroku, podají vám pomocnou ruku sami autoři systému na adrese http://www.google.com/support/analytics.

Registrace

Zadejte do prohlížeče adresu www.analytics.google.com. Dostanete se na úvodní stránku služby. Pokud již máte svůj Google účet, například e-mailovou adresu na Gmailu, stačí vyplnit vaše údaje do přihlašovacího formuláře.

V opačném případě si můžete vytvořit nový Google účet. Vzápětí vám přijde potvrzovací e-mail s odkazem pro dokončení registrace.

Nyní se na Google Analytics můžete přihlásit se zvolenou e-mailovou adresou a heslem.

První kroky

Po přihlášení vás aplikace požádá o vyplnění několika základních údajů o vašich stránkách.

  • Website’s URL – adresu webu, například http://www.dobryweb.cz či http://www.vasefirma.cz
  • Account name – název účtu, pod kterým jej uvidíte ve správě analýz, většinou je vhodné použít shodný s adresou Vašeho webu – dobryweb.cz, vasefirma.cz atd.
  • Time zone country or territory – zvolte Czech Republic

Vložení měřícího kódu

Po přihlášení do Google Analytics je třeba vložit nejdříve měřící kód k vám na webové stránky. Kód se vkládá ideálně do tzv. hlavičky webu. Nicméně můžete ho mít i na konci v tzv. patičce. Více informací vám jistě poradí váš administrátor, který se o vaše webové stránky stará. Pokud se chcete vyhnout manuálnímu vkládání kódu, lze použít i nástroj Google Tag Manager, který je ale určen spíše pokročilejším uživatelům.

Na hlavní stránce Google Analytics je třeba kliknout na ikonu ozubeného kola dole vlevo a poté v prostředním sloupci zvolit položku Údaje o měření a zde kliknout na Měřící kód.

ga-1-dil-obr-1_c360b322d

 

Zde najdete kód, který celý zkopírujete a vložíte k vám na web, jak jsem psal výše, ideálně do hlavičky vaší domovské stránky.

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-12345-1"></script>
<script>
    window.dataLayer = window.dataLayer || [];
    function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
    gtag('js', new Date());
    gtag('config', 'UA-12345-1');
</script>

Takto nějak bude vypadat i váš kód, kde číslo za UA- je vždy unikátní pro každý Google Analytics účet. Google Analytics začne data zpracovávat ihned po správném vložení kódu na váš web. Jak s nimi zacházet a co z nich vyčíst se dozvíte v příštím díle seriálu.

25. 11. 2020 Jan Křelina
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Vážení přátelé, v této nelehké době se snaží každý pomáhat, jak umí. V Sherpas jsme se rozhodli po dobu krize nabídnout firmám zdarma zpracování manažerského online dashboardu pro dokonalý přehled návratnosti investic do digitálních kanálů. Více informací o dashboardu.
dashboard zdarma
×