Blog

Základy práce s Google Analytics – 2. díl

Ve druhém díle seriálu se seznámíme s prvními statistikami, které nám po instalaci a přihlášení do systému nástroj Google Analytics nabídne.

Základní výstupy Google Analytics

minulém díle jsme se zabývali registrací do systému a vložením měřícího kódu. Skončili jsme ve fázi čekání na nová data.

Hlavní stránka Google Analytics nabízí přehled těch nejzajímavějších hodnot a metrik. Například kolik lidé je u vás právě na webu, z jaké jsou oblasti nebo z jakého zdroje přišly. Více o zdrojích si řekneme v dalších dílech. Najdete zde také info o stránkách a podstránkách, které uživatel navštívil a též např. dobu, kterou v průměru strávil u vás na webu.

Tato hlavní stránka slouží opravdu jen pro jakýsi velmi zběžný přehled a nedá se použít pro nějaké hlubší a obsáhlé výsledky a analýzy.

Na obrázku níže vidíte část náhledu z domovské stránky Google Analytics.


Nyní se podíváme na hlavní menu po levé straně Google Analytics.

V sekci, která je nazvaná V reálném čase, uvidíte nejzákladnější údaje o tom, co se právě teď děje na vašem webu.

Můžete vidět, z jakých oblastí jsou návštěvníci, z jakých zdrojů, na co se u vás na webu dívají a co tam dělají (události) a případně zda nakupují (konverze). Podrobnější přehled ovšem tento report neposkytuje. Nemůžete se podívat na historii dat, ale pouze na aktuální stav.



Další část menu se jmenuje Publikum. Zde, jak název napovídá, zjistíte vše o vašich návštěvnících. Kdo jsou lidé, kteří chodí k vám na web, odkud jsou, jaké jsou jejich demografické údaje, z jakého mobilního zařízení k vám přišli atd.

Tyto údaje vám mohou dobře posloužit k tomu, abyste zjistili, kdo je vlastně návštěvník vašich webových stránek, koho vaše služba nebo produkt nejvíce zjímá. Jakého je pohlaví, kde bydlí, kolik je mu let atd.










Další část menu je pojmenována jako Akvizice. Zde se dozvíte, jak se vám daří získat návštěvníky k vám na web, odkud přicházejí. Z reklamy nebo z jiných odkazujících zdrojů? Nebo vám snad dobře funguje Facebook? Vše se dozvíte právě v akvizicích, konkrétně pak v reportu Zdroj/medium, který je „ukryt“ pod Veškerou návštěvností.

Tomuto reportu se ještě budeme v dalších dílech věnovat, protože je opravdu jeden z nejdůležitějších a dá vám celkový obrázek o tom, odkud k vám lidé na web přichází.





V části Chování pak najdete informace o tom, co uživatelé dělají u vás na webu. Jaké stránky navštěvují, kolik času v průměru jsou na každé stránce. Google Analytics vám také nabídne krásnou vizualizaci toho, jak uživatelé proklikávají jednotlivé stránky vašeho webu atd. Google Analytics vám je také schopen změřit rychlost načítání jednotlivých stránek a dát vám případná doporučení, kde je třeba načítání zrychlit.

V poslední sekci Konverze, najdete údaje o prodejích zboží či služeb na vašem webu, pakliže máte e-shop. Nastavení e-shopu je potřeba manuálně aktivovat ve správci přes ozubené kolečko vlevo dole. Nicméně pokud vám pak měření funguje správně, poskytne vám tato sekce informace o prodejnosti jednotlivých položek, o tržbách, o průměrné útratě.






Na obrázku výše vidíte, kde je třeba zapnout měření pro elektronický obchod. Nejdříve kliknete na ozubené kolo vlevo dole a poté na Nastavení elektronického obchodu.

V další části seriálu se podrobněji podíváme na nejzajímavější údaje, které Google Analytics začínajícímu uživateli nabízí.

 

2. 12. 2020 Jan Křelina
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Vážení přátelé, v této nelehké době se snaží každý pomáhat, jak umí. V Sherpas jsme se rozhodli po dobu krize nabídnout firmám zdarma zpracování manažerského online dashboardu pro dokonalý přehled návratnosti investic do digitálních kanálů. Více informací o dashboardu.
dashboard zdarma
×