

Co nám digitální prostředí přineslo za poslední měsíc nejzajímavějšího?
Přepis epizody:
WebTop100 konference už tento čtvrtek. 13.11. se potkáme v comfort hotelu kousek od Barči ve Strašnicích, vyhlásíme výsledky soutěže WebTop100, mrkneme na perfektní přednášky, rozsoudíme, kdo nakonec bude tou osobností českýho digitálu, dáme něco dobrho k jídlu a spláme to libovýma limčama a pivkama od pivovaru Board. Ještě máme něco málo přes dvacet volných míst, tak doražte, bude sranda.
Všimli jste si, že SERP vypadá zase trochu jinak? Není to halucinace, Google v poslední době zvýraznil sekce „Sponsored results“ a upravil popisky pro sekci s produktovými výpisy, aby bylo jasnější, co je reklama a co je organické . Změna je součástí širšího „zjednodušování“ SERPu. Celý to může ovlivnit uživatelké vnímání reklam a s ním spojenou míru prokliku. Mrkněte schválně na trendy z posledních dvou třech týdnů běhu vašich reklamních kampaní.
Amazon uzavřel monstrozní kontrakt s OpenAI na využívání stovek tisíc krafických karet Nvidia, které budou využity na trénink i provoz jazykových modelů. Smlouva v hodnotě 38 miliard umožní ještě rychlejší tempo implementace novinek ve vyhledávání, reklamních platformách i kreativních nástrojích.
Google Ads slaví 25 let a jasně říká, kam míří dál: generativní a autonomní umělá inteligence, která bude kampaně víc tvořit a optimalizovat sama. Cíl je doručovat ‘reklamy jako odpovědi’ o dost rychleji — zejména ve Vyhledávání a na YouTube. Jak to má zrhuba fungovat? - Třeba takovej PPC agent: 1) stáhne včerejší performance, 2) porovná s cílovým CPA, 3) navrhne změny rozpočtů, případně assetů, 4) po schválení je přes API provede, 5) po 24 h znovu vyhodnotí. Každopádně to bude stále méně a méně ruční práce /// manuálního biddingu a víc práce s cíli, daty a kreativitou. Prostě období agenturních lopat skončilo, ať už se vám to líbí, nebo ne..:)
Minule jsem tady vytáhle kapitána obviouse tím, že AI overviews ukusují organickému i placenému vyhledávání. Tak teď to zpřesním, protože už se kolem nás mihla nějaká konkrétní čísla, o kolik že by to tak vlastně mělo být. Takže přátelé, vězte, že nová data ukazují, že když se po zadání dotazu informativního charakteru ve Vyhledávání zobrazí AI Overviews, organické CTR padají o ~61 % a placené o ~68 %. I bez AO uživatelé klikají méně napříč celým SERPem. Značky, které jsou v AI overviews citované, ale získávají +35 % organických a +91 % placených kliků oproti necitovaným.
Get a rope to throw. We know the right business routes and uncover every design pitfall.
Give us a signal