Blog

Místní úložiště: Zrychlete svou práci s AdWords

Zdlouhavé úpravy v rozhraní Google AdWords, jejichž značnou součástí je i zešedlá obrazovka s nápisem „Nahrávání..“ Majitelé složitějších a rozsáhlejších reklamních kampaní si asi už zvykli. I v tomto případě ale existuje řešení, které dokáže práci se systémem značně zrychlit. Jednou variantou je užitečný AdWords Editor, pro usnadnění práce přímo v přívětivém rozhraní Googlu si však dnes představíme funkci Místního úložiště.

Bez Google Gears ani ránu

Základním předpokladem pro používání funkce úložiště je nainstalovaný plug-in jako doplněk Vašeho prohlížeče. Google Gears možnosti internetových prohlížečů značně rozšiřují ve spolupráci s webovými aplikacemi, umožní i například přístup k uživatelským informacím bez aktivního připojení k internetu. Zároveň je možné jej využít i pro služby a stránky, které Google neprovozuje, což jistě ocení například webmasteři, kteří se denně setkávají s ohromným množstvím dat. Právě v datech a práci s nimi tkví princip celé této doplňkové funkce.

Princip úložiště

Čím doplněk zrychlení rozhraní AdWords dosáhne? Jednoduše řečeno: nakopírováním spousty dat na Váš pevný disk. Další důležitý předpoklad využití úložiště je tedy nasnadě – dostatek volného místa na Vašem pevném disku.

Při prvním aktivování místního úložiště uloží AdWords všechny potřebné údaje o Vašem účtu na pevný disk. V okamžiku, kdy v rozhraní Vašeho účtu otevřete například jinou kampaň či změníte řazení hodnot ve sloupcích, data se načtou nikoliv ze serverů Googlu, nýbrž z Vašeho počítače. Žádné čekání na načítání hodnot z internetu. Zároveň nehrozí, že by se snad data z AdWords mohla během práce stát neplatnými. Aktualizace a porovnávání statistických údajů totiž probíhá neustále během Vaší práce.

Veškerá data z AdWords plug-in Google Gears ukládá podobně jako prohlížeč soubory cookies – pokud by se tedy na Váš počítač připojil kdokoliv pod jiným uživatelským jménem, k citlivým datům mít přístup nebude (jistou vyjímkou jsou sdílené počítače, na kterých se využívání funkce nedoporučuje).


Místní úložiště k dispozici

Obr. 1: Šedivý přeškrtnutý kroužek značící možnost aktivovat úložiště

Průběh ukládání účtu na Váš počítač

Obr. 2: Upozornění na ukládání dat do Vašeho PC

Aktivace pár kliky

Pokud Vám přijde princip celé utility jednoduchý, tak vězte, že i instalaci, resp. aktivaci zvládnete pár kliknutími. V okamžiku, kdy máte nainstalovaný plug-in Google Gears, stačí ve Vašem rozhraní pouze kliknout na šedý kroužek, který se objeví hned vedle e-mailové adresy v pravém horním rohu účtu (viz. Obr. 1). Dále budete vyzváni ke kontrole bezpečnostních pokynů, které doporučujeme si přečíst – dozvíte se i například podrobnosti, kam přesně se Vaše citlivá data uloží (Obr. 2). Po potvrzení Vás plug-in upozorní, že adresa http://adwords.google.cz bude funkci místního úložiště využívat, což pouze odsouhlasíte políčkem „Důvěřuji tomuto webu. Povoluji, aby používal plug-in Gears.“ A právě v tento okamžik je pro Váš účet místní úložiště aktivní (Obr. 4).


Úložiště zpracovává data

Obr. 3: Zelené políčko značící ukládání a obnovu Vašich dat


Hotovo

Obr. 4: HOTOVO: Úložiště je aktivní a připraveno zrychlit Vaši práci

Zrychlení viditelné okamžitě

Podle společnosti Google je místní úložiště pro Českou republiku dostupné, z mého pohledu a vlastní zkušenosti však tato informace trochu pokulhává za realitou. Důležitý šedivý kroužek, přes který službu můžete zaktivnit, se mi u adresy účtu zobrazil pouze u jednoho klienta, pro ostatní jako by místní úložiště neexistovalo. Je to určitě škoda - zrychlení je totiž skutečně znatelné okamžitě. Dobře to lze zpozorovat například zobrazením statistik za celé období existence účtu – velké množství dat se zobrazí ihned, chviličku si počkáte pouze na aktualizaci souvisejícího grafu.

3. 3. 2010 Tomáš Hajduk
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
Logo Dobrý web
se mění na
Logo Sherpas
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.