Blog

Product Extensions - ještě relevantnější reklamy

Zdá se, že i v nadcházejícím roce nám připraví společnost Google zajímavé novinky v oblasti PPC reklamy. Naznačují to ve Spojených státech spuštěné beta verze nových reklamních formátů i rozšíření těch stávající ch, která mají jasný cíl – poskytovat zase o něco relevantnější a vhodnější výsledky pro obchodní vyhledávání. Napomoci by měla i jedna z posledních novinek, takzvané Product Extensions. V následujících řádcích se podíváme , o co se nám PPC inzeráty díky tomuto rozšíření zkonkretizují.

Merchant Center podmínkou

Product Extensions poskytnou inzerentům služby AdWords možnost uveřejnit u svých reklam kromě odkazů na podstránky či mapy provozovny nově také obrázky konkrétních produktů. V inzerátu bude možné zobrazit jak náhled produktu s odkazem na něj, tak jeho přesnou cenu. Základním předpokladem pro využití tohoto rozšíření je existující seznam výrobků, který si obchodníci mohou sestavit díky službě Google Merchant Center. Ta funguje na podobném principu jako české Zboží.cz – obchodník sestaví společně s webmastery daných stránek XML feed či textový soubor podle předem dané specifikace a data nahraje do svého účtu. Veškeré údaje o každém jednotlivém produktu je možno kdykoliv upravovat a ve výsledcích vyhledávání tak pomocí PPC poskytovat stále aktuální položky.

Jak to funguje

Jednotlivé produkty se stejně jako reklama zobrazují na základě vyhledávacího dotazu uživatele a jeho relevanci ke klíčovým slovům jednotlivých sestav i k samotnému zboží. Obchodníky určitě potěší možnost preference výrobků, které se zobrazí v okamžiku, kdy uživatel zadá určitý vyhledávací dotaz. Pokud například nabízíte desítky mobilních telefonů a chcete upřednostnit pouze zlevněné či nové typy, Product Extensions Vám výběr stěžejních modelů pro uživatelský dotaz „mobilní telefony“ umožní. Samozřejmě ale také můžete vše ponechat plně automatizováno – v takovém případě vyhledávač na základě relevance vybere nejvhodnější přístroje. Stejně jako u reklamy samotné probíhá platba i u tohoto rozšíření na principu ceny za každý jednotlivý proklik – uživatel může kliknout na Váš reklamní text nebo po rozbalení inzerátu přímo na konkrétní položku z aktuální zobrazené nabídky.

Již nyní je jasné, že si rozšíření, které se hodí především pro internetové obchody, své příznivce bez potíží najde. Podporuje to i informace Googlu, podle kterého jsou obchodníci se současnou beta verzí spokojeni. Další konkrétní informace o nabízeném zboží značně zlepšují relevantnost příchozích návštěvníků i vlastní výsledky kampaní. Opět tedy krok k účinnějším reklamním kampaním? Zdá se.

11. 1. 2010 Tomáš Hajduk
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím