Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
E-commerce

Jaká byla 15. Affiliate konference 2020?

Pandemie koronaviru změnila prakticky všechno. Třeba i takovou „samozřejmost“ jakou jsou nejrůznější konference a setkání.

Jakub Kolář
26.5.2020

Někteří pořadatelé se rozhodli akci přesunout na pozdější termín a někteří to vzali za jiný konec a přesunuli konání do online prostředí. Pochopitelně to má svá pro a proti. Mě osobně, to docela vyhovuje. Minimálně díky menší časové náročnosti.

A jelikož 15. affiliate konference byla jednou z těch, kterou její pořadatelé přesunuli do online prostředí, řekl jsem si, že si ji ujít nenechám.

Když jsem četl, co mě v programu čeká, bylo zřejmé, že i tady bude řeč o koronaviru a jeho dopadech.

Vždyť hlavním sdělením mělo být to, že affiliate byl jediným kanálem, který inzerenti neomezovali v době, kdy se naše životy obrátily naruby.

A co mi utkvělo v paměti?


Robert Studený z pořadatelské sítě VIVnetworks.com

Na úvod zopakoval, že až na některé zcela extrémní případy inzerenti neměli důvod omezovat svou inzerci v rámci affiliate. Jednoduše proto, že affiliate neznamená náklady, když přes něj neprodáváte.

Jedním ze zmíněných případů byl extrémní nárůst objednávek u Decathlonu. Druhým pak byly (nepřekvapivě) lékárny, které musely pozastavit affiliate program na 7–10 dnů. Zažily nápor jako při vánoční sezoně. Jenže téměř ze dne na den a v době, kdy s tím nikdo nepočítal.

Že byl opačným extrémem travel segment nikoho nepřekvapí, meziroční pokles o 90 % v březnu, resp. 94 %. I já osobně držím celému travel byznysu palce.

Největšími skokany měsíce byly například infračervené teploměry (+ 800 %), běžecké pásy (+ 300 %), šicí stroje (+ 800 %), brusky na nehty (+ 500 %), trampolíny (+ 400 %) nebo domácí pekárny (+ 400 %). Jednoduše vládly ty oblasti, kde jsme byli všichni zasaženi nejvíce: zdraví, pohyb v domácím prostředí, šití roušek, vaření či zábava pro děti.

Filip Podstavec za Marketing Miner s přednáškou “Když se (ne)daří v SEO, aneb na co si dát pozor a co dělat ke zvýšení organické viditelnosti” pro mě znamenal top obsah hned na úvod.

Na co si dát pozor?

  • ověřte si funkčnost všech verzí svého webu (http, https, http://www, https://www a subdomena.domena.cz)
  • nezapomeňte na prodloužení certifikátu pro https (výpadek znamená zásadní pokles organické návštěvnosti)
  • neuvážené zákazy v souboru robots.txt vás můžou připravit o organickou návštěvnost
  • v interním prolinkování používejte URL bez zbytečných parametrů navíc

Stále platí, že obsah je král.

Tvorba pomocného obsahu uživatelům je skvělou cestou jak zvýšit organickou návštěvnost. Je třeba nezapomínat ale na jeho provázání s obsahem a tah na prodej

Zajímavé zdroje při přípravě obsahu

  • hledanost ve vyhledávačích (ukáže Google Ads, Sklik anebo Marketing Miner)
  • často opomíjený nástroj Google Trends a přehled souvisejících témat

Linkbuildingové tipy

  • přesměrování odchycených domén
    • přesměrujte odchycenou doménu na odpovídající obsah, jinak si uškodíte
    • vyvarujte se přesměrování většího množství domén najednou
  • najděte weby, které se rády chlubí oceněním – takoví na vás rádi odkáží
  • požádejte o vyjádření autority k danému tématu – odkazujte na ně, často oni budou odkazovat naopak na vás
  • nepoužívejte UTM parametry na získaných odkazech, vaši partneři jsou pak snadno dohledatelní


Tomáš Krásný z MALL Pay s tématem „Jak koronavirus změnil platby v e-commerce a jak toho co nejlépe využít“.

Ecommerce sleduji dlouhodobě a vývoj fenoménu jménem dobírka je až neuvěřitelný. Koronaviroá pandemie tomuto stále oblíbenému způsobu placení zasadila ránu. Snad všichni dopravci přestali přijímat platbu v hotovosti, v kamenných prodejnách se platební karta rázem stala preferovanou oproti hotovosti.


Odložená platba – u nás sice zavedená, ale stále ještě nepříliš masově využívaná metoda tak získala šanci k útoku.

Twisto a MALL Pay mají dohromady 150 tisíc pravidelných uživatelů, přičemž celosvětově, kde vládne metoda Klarna, jich je přes 100 milionů. Ještě je tedy kam růst.

Útok proti dobírce využily některé e-shopy velmi vhodně – dobírku zrušily s ohledem na hygienická opatření a vůbec bych se nedivil, kdyby se k dobírce některé nevrátily už vůbec.

Odložené platební metody mají tři hlavní skupiny zákazníků, na které se zaměřují: 1) ti, kteří mají rádi nejrůznější výhody, slevy a prémiová členství, 2) ti, kteří byli dosud zvyklí nakupovat spíše offline, např. starší lidé a 3) matky s dětmi – nakupují často online, mají velký přehled a spadají zároveň do první skupiny milovníků slev a výhodných nákupů.

Dva měsíce, které znamenaly omezení pohybu nás všech, platební metody opravdu využily: na velkých e-shopech stoupl podíl z 3–4 % na 5–6 % a často odloženou platbu používali noví zákazníci. 


Update: záznam na Youtube kanále Vivnetworks


Můj tip: školení online marketingu od Dobrého webu.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál