Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
O nás
UX

Má kreativita nějaké hranice?

Kreativita je vlastnost, kterou máme někde hluboko v sobě a musíme se naučit ji rozvíjet. Jako všude i zde ale platí, že všeho moc škodí. A nebo neplatí? Na tuto otázku se pokusili odpovědět účastníci klubového večera WebTop100.

Adam Fendrych
12.4.2011

Druhý letošní klubový večer nesl název Úloha kreativity webu - hranice mezi kreativitou a funkčností webu. Sešly se zde jako obvykle osobnosti z oboru internetové reklamy a řada účastníků z významných firem.

A jak zní tedy odpověď na úvodní otázku? To jsme se nedozvěděli — kreativci se totiž sami neshodli. Ono to ani není zas tak důležité, během večera zazněla řada jiných, praktičtějších a zajímavějších informací.

Tolik informací a tak málo času

Jako první přednášející vystoupil Martin Charvát, kreativní ředitel Konektoru. Dokázal pěkně zdůraznit úlohu kreativity jako prostředku zaujetí pozornosti příjemce sdělení. Množství informací, které na nás denně útočí, rapidně roste, času k jejich zpracování máme ale stále stejně. Kdo vymyslí způsob, jak zaujmout, vítězí.

Po teoretickém úvodu přišlo to zábavnější — praktické příklady:

  • Subservient Chicken, aneb poslušné kuře, které dělá, cokoliv mu řeknete, tedy vlastně napíšete. A je to reklama na Burger King, která tuto firmu zachránila v období krize.
  • Sony Foam. Sony nafoukalo do ulic hektolitry pěny, nahnalo do ní lidi, a půjčilo bloggerům kamery, ať si z celé akce natočí a sestříhají, co chtějí. Perfektní virál.

Prezentace ke stažení

Vzpomínka na dětství

Nejkreativnější jsme byli jako děti, konstatuje smutný fakt Robert Haas, marketingový a obchodní ředitel Symbia. Jen se na to rozvzpomenout a naučit se rozvíjet své vrozené vlohy.

Ovšem pozor, kreativita není dětinskost! Kreativita nemusí být veselá a barevná. I prezentaci banky nebo energetického koncernu lze řešit kreativně.

Svá tvrzení samozřejmě podpořil i několika příklady:

  • BBC vám dovolí posouvat si boxíky na své titulní stránce, jak se vám zachce. Veřejnoprávní rozhodně neznamená konzervativní.
  • Get the Glass! — výborná online adventura, sloužící mimochodem jako reklama na… ehm, ani vlastně nevím, ale hraje se parádně.
  • HBO Voyuer vás nechá špiclovat obyvatele jednoho normálního činžáku. Taková trochu multitelenovela.

Prezentace ke stažení

Kdo to jak má

Jako poslední vystoupil Martin Pánek z Euro RSCG 4D s konkrétními příklady špatně a dobře využité kreativity.

Vybírám několik zajímavých odkazů na zmíněné weby. Co už je moc a co ještě ne, je na vašem posouzení.

Prezentace ke stažení

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál