Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Analytika
Digitální marketing
UX

Novinky od Googlu: moderní analytika pro všechny!

Dle vyjádření Babaka Pahlavana, vedoucího datových produktů ve společnosti Google, spuštění všech novinek reflektuje současnou situaci na trhu: Pokud dnes něco spojuje malé a velké společnosti, pak je to výzva, před kterou stojí, tedy neustále rostoucí očekávání ze strany zákazníků.

Radek Mikulka
11.10.2016

 

Klíčem k úspěchu mohou být data, kterých společnosti sbírají stále více. Marketéři však potřebují mít snadný přístup k těm správným číslům a pohotově na ně reagovat. Proto Google do světa online marketingu vypustil produkt Google Optimize a vedle toho provedl ještě pár vylepšení v dalších analytických nástrojích, aby dokázal nabízet moderní měření opravdu pro každého. Nejprve k těm vylepšením:

Google Data Studio

Google dlouhodobě řeší otázku, jak elegantním způsobem přesouvat data od analytiků směrem k manažerům. Jednou z možných odpovědí může být Google Data Studio (beta), nástroj pro vizualizaci a reportování dat, který se brzy dočká globálního přístupu. Nabízí snadný přístup ke smysluplným datům a jejich jednoduché sdílení. Ve své podstatě jde o velmi zajímavé řešení dashboardů, které umožňuje na datech spolupracovat s kolegy a činit na základě dat lepší rozhodnutí.

 

Google Analytics

Další vychytávky se již brzy dočkají i Google Analytics. Půjde o novou metriku nazvanou Session Quality Score založenou na strojovém učení, díky jemuž bude schopná predikovat pravděpodobnost konverze návštěvníka na vašich stránkách či ve vaší aplikaci.

 

Google Tag Manager

Změn k lepšímu dozná i Google Tag Manager, nástroj, který online markeťákům zjednodušuje život při nasazování měřicích kódů. Kromě šablon pro značky Google podporuje také šablony pro tagy certifikovaných dodavatelů. Tento seznam se v dohledné době výrazně rozšíří např. o Quantcast, Twitter, Microsoft Bing nebo třeba Nielsen.

 

Podívejte se na kompletní přehled podporovaných šablon.

Google Optimize

Horkou novinkou je pak Google Optimize, perfektní nástroj pro A/B testování a personalizaci webu na základě dat z Google Analytics. Neustále se zvyšující očekávání zákazníků se týkají i personalizovaného sdělení na základě dat, která se stránkou sdílejí.

Tento fakt dokládá i výzkum, podle kterého pro 9 z 10 vedoucích pracovníků představuje zlepšování zákaznické zkušenosti zásadní předpoklad pro budoucí úspěchy a pozitivní vnímání značky. Přitom podle dalšího výzkumu méně než polovina vedoucích pracovníků k tomu skutečně provedla konkrétní kroky.

Situaci by mohl změnit právě Google Optimize, který je snadný na implementaci a správu, zároveň ale Google slibuje solidní výkon.

Na své stránky tento nástroj nasadíte přidáním jednoho řádku do Google Tag Manageru a správa bude probíhat pomocí WYSIWYG (What-You-See-Is-What-You-Get) editoru, kterým můžete pozměnit obsah webu bez nutnosti kódování.

 

Personalizovat můžete na základě dat, která již máte v Google Analytics. Google Optimize navíc používá sofistikované nástroje pro cílení, které vám pomohou zasáhnout správnou kreativou toho správného návštěvníka v ten správný moment, a pokročilé statistické metody pro modelování reálné odezvy vašich experimentů.

Google Optimize by se měl začít postupně spouštět v říjnu, pokud chcete být mezi jeho prvními uživateli, zanechte na sebe na této stránce kontakt a Google vám dá vědět, jakmile bude tento nástroj k dispozici.

Moderní měření pro všechny. To je zjednodušeně řečeno cíl, kterého chce Google s pomocí těchto novinek dosáhnout. Jelikož se konkurenční boj čím dál tím více přesouvá do oblasti zákaznické zkušenosti a personalizovaného marketingu, chce Google dát nástroje a šanci zúčastnit se tohoto boje všem.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál