Blog

Studie: E-comerce v karanténě

Koronavirus a následná karanténní opatření nevyhnutelně zasáhla do nákupního chování Čechů. Tato velmi neobvyklá situace má na svědomí jisté změny, které je možné pozorovat jak v onlinu, tak i v retailu. Jak se bude situace vyvíjet, lze jen těžko odhadnout, nicméně naše studie vám může alespoň trochu napovědět.

V rámci výzkumu, který probíhal během dubna 2020 na vzorku 500 osob, jsme mapovali očekávání a obavy, které doprovází nakupování během karantény. Výsledky naší studie pomohou provozovatelům e-shopů je efektivně řídit.

Studie nabízí výsledky a doporučení pro 5 základních oblastí spojených s nákupním chováním zákazníků českých e-shopů v době karantény. Podívejte se na malou ochutnávku toho, co jsme zjistili.

Dejte svým zákazníkům vědět, že stále fungujete

Většina zákazníků nakupuje stejně často nebo dokonce častěji. Je proto důležité jim dát vědět, že tu pro ně stále jste. Pokud je to možné, přizpůsobte svou nabídku současné poptávce. Ujistěte své zákazníky, že dodržujete hygienická opatření.

Chopte se příležitosti

Karanténa sice omezila nakupování v kamenných obchodech, ale neomezila chuť lidí k nakupování. Přesunuli se tedy se svými nákupy na internet. Připravte marketingové akce a dejte o sobě vědět.

Přiznejte se

Vysvětlete zákazníkům, proč se prodlouží doba doručení zboží a také o kolik. Při otevřeném a férovém jednání budou zákazníci klidnější a rádi se k vám opakovaně vrátí. Pokud komunikace vázne, zákazníci znervózní.

Doručujte zdarma

Doprava zdarma po dobu karantény je pro zákazníky příjemným benefitem, většina z nich v současné situaci dává přednost doručení zboží domů. Pokud si to můžete dovolit, udělejte akci na doručení zdarma.

Další zajímavé informace o nákupním chování Čechů během pandemie najdete v detailních výsledcích studie, kterou provedl Filip Ekl, vedoucí týmu UX.

Filip je specialista na návrh, realizaci a vyhodnocování uživatelských výzkumů a testování. Má za sebou přes 1000 rozhovorů a uživatelských testování pro klienty jako jsou Air Bank, Škoda Auto, Heureka, Google, Vodafone, Amazon a desítky dalších. Jeho cílem je proniknout do myslí lidí a nacházet řešení, která budou přívětivá pro uživatele a výhodná pro byznys.  

29. 4. 2020 Kristýna Horová
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Vážení přátelé, v této nelehké době se snaží každý pomáhat, jak umí. V Sherpas jsme se rozhodli po dobu krize nabídnout firmám zdarma zpracování manažerského online dashboardu pro dokonalý přehled návratnosti investic do digitálních kanálů. Více informací o dashboardu.
dashboard zdarma
×