Blog

Buďte v obraze… buďte v obrázku!

Je tomu pár hodin, co Facebook zveřejnil další převratnou novinku, a to nejenom na poli sociálních sítí. 360 fotky vás prostě vtáhnou do děje! Ohromující a fascinující způsob pro tvůrce obsahu, jak sdílet poutavé příběhy, zážitky a zajímavá místa se svými fanoušky.

Fotky jsou již delší dobu jedním z nejoblíbenějších způsobů, jakým se lze podělit o své zážitky nejenom se svými přáteli, ale díky Facebooku i s celým světem. Na této sociální síti sdílíme denně stovky milionů obrázků, od zábavných momentek až po snímky zachycující důležité životní milníky a všechno mezi tím.

Pátek 10. června 2016 se do historie zapíše jako den, kdy jsme začali náš pohled na svět sdílet opravdu pohlcujícím způsobem. Poprvé se totiž se svými blízkými můžeme snadno podělit o zážitky prostřednictvím fotografie tak, jako by tam byli s námi, ačkoli se zrovna nacházejí na druhé straně naší modré planety.

A přitom je to celé opravdu jednoduché. Stačí si vybrat to správné místo nebo okamžik, který chceme svým blízkým poskytnout, postavit se do jeho epicentra a na telefonu ho vycvaknout v režimu panorama nebo fotosféra, a výsledek posléze nahrát stejným způsobem jako klasickou fotografii. Facebook si se zbytkem poradí.

 

V Newsfeedu se pak fotka zobrazí ozdobená ikonkou kompasu po své pravé straně. V desktopové verzi se po rozkliknutí můžete v obrázku jednoduše pohybovat pomocí kliknutí a tažení myši. Mobilním telefonem pak stačí pootočit tím směrem, kam se právě chcete podívat, a můžete se pustit do objevování nekonečné krásy, téměř jako byste byli v centu dění.

Kromě fotek Facebook rovněž podporuje videa pořízené ze speciálních 360° kamer. Rozhlédněte se, jak to vypadá na nádraží v Manhattanu:

Pro fajnšmekry je zde i další možnost, jak se naplno pokochat třistašedesátkovým obsahem: speciální brýle pro virtuální realitu, Oculus Rift nebo Samsung Gear VR, dokážou fotce nebo videu dodat úplně nový rozměr. Tato zařízení ale stojí nějakou tu kačku, proto přinášíme i jednu radu pro fajnšmekry kutily:

Jsme velmi zvědaví, jak se této příležitosti chopí zejména značky a jakým způsobem se budou za pomoci tohoto revolučního nástroje snažit oslovit své zákazníky. Prostoru pro kreativitu je zde více než dost.

10. 6. 2016 Radek Mikulka
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím
×
LOGO DW NEW
se mění na
Page 1
pokračovat na web
Naše školící aktivity nadále zůstávají pod
značkou Dobrý web.
Fyziku neoklamete!
Pokud s námi budete chtít jít nahoru, otočte telefon zpět na výšku.