Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

"Kolik" a "jak často", tak začínají nejčastější otázky v SEO

Jako specialistka optimalizace pro vyhledávače (SEO) se od klientů neustále setkávám s mnoha otázkami. Některé se však opakují a to až překvapivě často. Téměř vždy začínají slovy „kolik“ nebo „jak často“ a na většinu z nich neexistuje jednoduchá univerzální odpověď. Přesto je důležité umět tazatelům poradit, ať už na základě vlastních zkušeností, nebo za pomoci různých článků, studií a výzkumů. Pojďme se tedy na nejčastější otázky v SEO podívat blíže.

Daniela Rajtmajerová
4.11.2014

Kolik klíčových slov má být na řádku/stránce?

Jestli čekáte nějaké přesné číslo, tak vás bohužel zklamu. Dobrou obecnou radou ale je, že nic se nemá přehánět. Klíčová slova používejte přirozeně a neopakujte nadmíru jedno klíčové slovo. Je to na úkor srozumitelnosti textu a tzv. keyword stuffing (pěchování obsahu klíčovými slovy s cílem ovlivnit algoritmus vyhledávače) je navíc u Googlu zakázanou praktikou.

Při tvorbě textového obsahu našim klientům doporučujeme, ať si připraví seznam klíčových slov pro konkrétní obsah, ale ať ho při psaní samotném schovají. Klíčová slova pak v textu vyplynou ze zpracovávaného tématu.

Na kolik klíčových slov je možné optimalizovat jednu stránku?

Každou stránku je možné optimalizovat na několik málo klíčových slov. Důležité je si uvědomit, že na web se lidé z vyhledávání nedostávají jen z dotazu obsahující klíčovou frázi v přesné shodě, ale přes větší množství různých dotazů. Jejich počet je možné zjistit v Google analytics – možná budete číslem překvapení.

Další informace: Kolik klíčových slov se vejde na jednu stránku

Kolik klíčových slov je třeba vložit do meta keywords?

Pokud to ještě nevíte, tak kvůli SEO nemusíte do meta keywords vkládat žádná klíčová slova. V minulosti se tento meta tag zneužíval pro manipulaci s výsledky vyhledávání. To nakonec vedlo k tomu, že vyhledávače tento tag úspěšně ignorují.

Zcela bezpečně to víme o Googlu i o Seznamu , na ostatní (v ČR minoritní) vyhledávače existují různé názory.

Další informace:

Kolik zpětných odkazů můj web potřebuje?

Opět další z otázek, na kterou bychom všichni rádi znali přesnou odpověď, ale ona neexistuje.

Odkazy na webové stránky vznikají přirozeně, a pokud se tomu snažíte nějakým způsobem napomoci (říkejme tomu třeba linkbuilding), musíte to také dělat přirozeně. Jiným tempem přibývají odkazy na vysoce autoritativní web v oboru, který má řádově desítky až stovky tisíc odkazů, a jiným tempem na zcela nový web v malém oboru.

Související otázka pak často je, kolik zpětných odkazů web potřebuje, aby se nějakou frázi dostal na pozici číslo jedna. Na základě analýz odkazových profilů lze učinit určitý expertní odhad, ale téměř vždy přijdeme na to, že je to příliš drahé.

Další informace: How many Backlinks do I need to rank on the first page of Google?

Jak často publikovat článek na firemním blogu?

Základní rada zní - nedívejte se na blog jen jako na podporu SEO. Blog je předně vaším nástrojem pro komunikace s cílovou skupinou. Článek na blogu byste měli publikovat vždy, když máte co říct.

Existují sice lidé, kteří mluví, i když nemají co říct. Tímto přístupem vaši cílovou skupinu můžete velice rychle otrávit a výsledkem je, že vás přestanou sledovat. Druhým extrémem jsou lidé, kteří nemluví, přestože mají co říct. Na obou přístupech se dá zapracovat a vymezit si, který typ informace je důležitý pro které vaše cílové skupiny, a tyto informace cíleně zpracovávat.

Jako vedlejší efekt pak funguje fakt, že vyhledávače mají rádi nově přibývající obsah. Dalším faktem ale je, že důležitější než vyhledávače jsou lidé, kteří informaci budou číst.

Frekvenci si zvolte dle zaměření svého podnikání a dobře promyslete publikační plán, který bude udržitelný v dlouhodobém měřítku. Častější publikování minimálně v počátcích vašeho blogování vám pomůže vybudovat vaši čtenářskou základnu rychleji.

Příklady frekvence blogových příspěvků:

  • Několika příspěvků denně – Obory s „rychle stárnoucími produkty“. Typicky třeba s technickými hračkami (tzv. gadgets). V těchto případech se setkáváme s prostě přejatými tiskovými zprávami výrobců, protože rychlost uveřejnění informace je prioritou. Samozřejmě publikace neunikátních textů není pro SEO vhodná.
  • Jeden příspěvek denně - Denní přispívání je často využívané v začátcích blogu pro nasbírání čtenářské základny. Využít lze např. krátké inspirující příspěvky ve stylu „Tip pro dnešní den“.
  • Dva až pět příspěvků týdně - Při této frekvenci je možné do publikačního plánu zařadit na každý den jiné téma nebo jiný typ příspěvku a toto schéma pravidelně opakovat. Čtenáři si na to velice rychle zvyknou a budou pak čekat např. v pondělí tip týdne, ve středu infografiku a v pátek komiks.
  • Jeden příspěvek týdně - Pomáhá přinejmenším udržet na blogu čerstvý obsah. Dbejte ale na kvalitu, čtenáři týdenních magazínů ji očekávají.
  • Jeden až dva příspěvky měsíčně - Publikování jednou až dvakrát měsíčně stačí v případě, že vaším cílem není zvyšování návštěvnosti. Vyhledávačům tato frekvence bude pravděpodobně stačit k tomu, aby váš web považovaly za pravidelně aktualizovaný a tedy zajímavý.

Další informace: How Often Should You Blog?

Jak moc být aktivní na sociálních sítích?

Mnoho firem má založené profily na sociálních sítích jen proto, že cítí, že tam být musí. Z představy pravidelného přispívání a nedej bože vymýšlení, co že to tam vlastně mají dát, se jim ale ježí vlasy na hlavě. Jakoukoli promyšlenou správu a měření aktivit na sociálních sítích kategoricky odmítají.

I pro takové firmy ale platí, že na sociálních sítích je třeba najít zlatý střed – publikovat tak často, abyste byly vidět, ovšem ne příliš často, aby neotrávili své zákazníky, kteří by je z toho důvodu mohli přestat sledovat.

Příklady frekvence příspěvků dle sociálních sítí:

  • Facebook - Velké značky na Facebooku většinou publikují na denní bázi. Nicméně publikace vícekrát než dvakrát denně vede k otrávení publika. Minimální frekvencí pak je publikace jednou týdně, kdy už dochází ke ztrátě spojení značky s publikem.
  • Twitter - Jako optimální se uvádí 3 tweety denně, ovšem záleží, co tweetováním přesně sledujete. Pokud chcete dosáhnout u každého odeslaného tweetu nejvyšší hodnoty, je třeba tweetovat pětkrát denně.
  • Linkedin - Sama síť LinkedIn doporučuje ve svém marketingovém reportu 20 postů měsíčně (každý pracovní den jeden), což by mělo zasáhnout 60 % vašeho publika.
  • Google+ - Pro sociální síť Googlu není k dispozici žádné na doporučení založené na konkrétních datech. Modelově má síť nejblíže k Facebooku, její reálné využívání uživateli je však daleko menší.

Další informace:

Jak dlouhý má být …? Kolik znaků? Kolik slov?

Také velice oblíbená otázka. Když už byl klient přesvědčen o tom, že tedy ten obsah začne tvořit, přijde zpravidla otázka na jeho délku. Má odpověď je většinou „tak akorát, obsah musí být jasný a výstižný“. Vycházejte tedy hlavně z informace obsažené v obsahu, neprotahujte obsah jen proto, abyste dosáhli větší délky. Stejně tak neusekávejte myšlenku v polovině, jen proto, abyste se vešli do nějakého konkrétního počtu znaků nebo slov.

Pro lepší hodnocení vyhledávačem se jako ideální udávají tato čísla: 1,5 tisíce slov u blogového příspěvku, 55 znaků pro meta title, 155 pro meta description. Pro Facebookový příspěvek 100 – 140 znaků, 120 -130 znaků pro Tweet. Jako ideální počet znaků pro doménu se uvádí 8 znaků. U videa na YouTube jsou to 3 – 3,5 minuty, pro podcast 22 minut.

Další informace: The Ideal Length for Blog Posts, Tweets, and Everything Else in Your Marketing

Nějaké další otázky?

Jste klient a napadají vás nějaké další otázky, na které hledáte odpověď? Nebo snad pracujete jako SEO specialista a vaši zákazníci často hledají i jiné odpovědi? Podělte se s námi o své zkušenosti.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál