Blog

AdWords Editor - pomocník při tvorbě (nejen) AdWords kampaní

Inzerujete-li v PPC systému Google AdWords, jistě vám samotné zadávání rozsáhlejších kampaní přijde časem stereotypní a někdy až frustrující. Abyste mohli kampaně zadávat do AdWords pohodlněji, připravil pro Vás Google aplikaci AdWords Editor. Co AdWords Editor umí, si popíšeme v tomto dílu newsletteru Dobrý tip.

Jak AdWords Editor funguje

AdWords Editor je desktopová aplikace, kterou si můžete zdarma stáhnout ze stránek Google. Po instalaci se v AdWords Editoru příhlásíte do svého účtu AdWords a poté si program automaticky stáhne vaše kampaně. Jakmile se stahování dokončí, můžete začít s úpravami. Až budete s úpravami hotovi, AdWords Editor je odešle do vašeho účtu a úpravy se tedy ihned projeví.

Přihlášení k účtu AdWords

Využití AdWords Editoru

AdWords editor se vám bude hodit, pokud spravujete více rozsáhlejších kampaní v systému Google AdWords, kdy vám velmi usnadní stereotypní práci spojenou s hromadným přidáváním a úpravami kampaní, sestav a klíčových slov. Díky možnosti exportu kampaní se vám AdWords Editor bude hodit i pokud inzerujete v dalších PPC systémech (Sklik, AdFox, ETARGET, ale i Microsoft AdCenter nebo Yahoo Search Engine Marketing).

Uživatelské rozhraní

Okno AdWords Editoru je přehledně rozděleno na následující části:

  • Stromová struktura účtu AdWords - slouží k navigaci účtem a k výběru kampaní a sestav, se kterými chceme pracovat.
  • Panel zobrazení - v záložkách si vybereme, které věci nás zajímají (můžeme si nechat zobrazit kampaně, sestavy, reklamní texty, klíčová slová, i umístění) a označíme si ty, se kterými chceme dále pracovat.
  • V editačním panelu v dolní části okna pak můžeme upravovat položky, které jsme si označili v panelu zobrazení.

Hromadné úpravy PPC kampaní

Při radikálnější změně struktury kampaně je někdy potřeba přesunout jednu nebo více sestav z jedné kampaně do druhé. V AdWords Editoru lze tento na první pohled komplikovaný úkol udělat pouhým přetažením myši, tak jak je zvykem například u správce souborů.

AdWords editor lze využít i k tvorbě samotných kampaní od začátku, oceníte to ale spíše výjimečně, při tvorbě rozsáhlých kampaní s mnoha sestavami.

Nahrazování

AdWords editor je ideální pro hromadné změny a nahrazování v kampaních. Kromě klíčových slov můžete nahrazovat slova v titulku reklamy, popisku, zobrazené URL atd. a to nejen v celé kampani, ale i pouze v rámci vybraných sestav.

Nahrazování

Nahrazování ve vybraných sestavách

Změny URL

V případě, že se změní URL cílových stránek, oceníte možnost hromadně URL změnit. Můžete využít i hromadného přidání nebo ubrání části URL (hodí se například pro měřící parametry apod.)

Nahrazování URL

Možnosti pokročilých změn URL.

Export/Import

AdWords editor má možnost exportu vybraných kampaní i sestav, případně celého účtu. Toho můžete využít, pokud chcete své AdWords kampaně nakopírovat do jiného PPC systému. Bez problémů tak můžete své kampaně naimportovat do systémů:

  • Sklik
  • AdFox
  • ETARGET
  • MS Adcenter
  • Yahoo Search Marketing

Před samotným importem do jiného PPC systému nezapomeňte změnit případné měřící parametry (například ?from=adwords na ?from=sklik atd.) a ceny za proklik. Mezi další možnosti patří export kampaně do formátu HTML (lze využít třeba při prezentaci kampaně) případně do formátu pro archivaci AdWords kampaní.

Stažení AdWords Editoru

AdWords Editor je dostupný pro operační systémy Windows a MAC OSX. Stáhnout jej můžete na stránkách Google.

30. 1. 2008 Přemysl Žák
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím