Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
Digitální marketing
UX

Shrnutí výsledků soutěže WebTop100 2016

Výsledky soutěže WebTop100 – co tvůrci digitálních projektů zvládají na jedničku a v čem mají stále ještě rezervy.

Radek Mikulka
6.3.2017

Technické řešení překvapivě pokulhává zejména u IT firem

Nejčastější slabinou přihlášených projektů bylo technické řešení webu. Celkem překvapivě však nejhoršího hodnocení v průměru dosáhly weby IT firem – u dvou třetin z přihlášených projektů byly nalezeny kritické problémy. Nízká úroveň technického řešení byla odhalena i u téměř poloviny přihlášených e-shopů.

Bankovní domy a pojišťovny mají na webu skvěle zpracovaný obsah

Oblast technické řešení v kategorii firemních webů opanovaly stránky bank a pojišťoven. Weby těchto institucí se mohou pyšnit také nejlépe zpracovaným obsahem – 91 % bank má obsah bez velkých chyb a nedostatků nebo lepší.

Ještě o něco málo lépe jsou na tom pojišťovny. Více než 80 % přihlášených webů pojišťoven bylo v Soutěži ohodnoceno jako výborné řešení. Obsahově naopak propadly weby firem působících v B2B obchodě a službách, hůře dopadli už jen operátoři. Poslední dvě zmiňované kategorie ale zase vévodí oblasti User Experience.

Nejlepším user experience designem se mohou chlubit společnosti působící na B2B trhu

User experience je s přehledem největší devízou webových řešení firem z kategorie Obchod & služby B2B. Téměř 70 % přihlášených projektů uspělo na výbornou a vysloužilo si od porotců 3 body a více.

Nejvíce prostoru pro zlepšení mají weby firem z kategorie Auto-moto

71 % přihlášených webových projektů v oboru Auto-moto nedosáhlo v celkovém hodnocení ani na 2 body. Zapracovat by měly především na grafickém designu. S obdobným problémem se potýká i necelá polovina přihlášených firem v kategorii Průmysl a energetika.

E-mailingovým kampaním chybí k dokonalosti lepší kódování a grafika

Přihlášené e-mailingové kampaně získaly ve 4 z 5 kritérií velice solidní hodnocení. Výrazný prostor pro zlepšení se ale určitě nachází v oblasti grafiky a kódování, kde jen jediný projekt dosáhl na hodnocení „výborné řešení“.

O vítězi Digitální reklamní kampaně rozhodlo její provedení

Výsledky přihlášených projektů letošního ročníku Soutěže byly co do kreativity nápadu a naplnění cílů komunikace velmi vyrovnané. V čem vítězná kampaň předčila ty ostatní, byla až samotná realizace digitální kampaně.


Legenda k hodnocení:
4 body: Skvěle a inspirativně řešeno
3 body: Výborné řešení
2 body: Bez velkých chyb a nedostatků
1 bod: Prostor pro zlepšení
0 bodů: Kritické problémy

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál