Blog

Základy práce s Google AdWords 2. díl

V druhém díle seriálu Základů práce s Google AdWords si probereme, jaké kroky musíme podniknout pro aktivaci účtu, čímž získáme možnost začít inzerovat. Zároveň se podíváme, jaké možnosti se nám nabízí v Nastavení kampaně.

Aktivace účtu a nastavení kampaní

Účet máte založený, ale je třeba jej aktivovat. Pro aktivaci účtu je třeba zadat platební údaje a zaplatit aktivační poplatek – ten činí 150 Kč. Nejprve musíte vyplnit platební údaje na záložce Můj účet > Nastavení fakturace.

Nastavení fakturace

Nastavení fakturace

Obr. 1 –

Nastavení fakturace

Vyberete zemi, kde se nachází vaše fakturační adresa. Tuto informaci budete moci později změnit. Poté vyberete časové pásmo, které již později změnit nepůjde. Časové pásmo je nejlepší nastavit podle oblasti, na kterou cílíte, tak, abyste ve statistikách viděli údaje za skutečné dny (od půlnoci do půlnoci).

Poté vyberete formu platby. Možnosti jsou dvě:

  • Fakturace se zpětnou platbou– Google vám bude peníze za prokliky strhávat z kreditní karty zpětně, nastaví vám počáteční úvěrový limit 1 500 Kč a až jej dosáhnete, strhne vám peníze z karty, pokud jej nedostáhnete, strhne vám útratu vždy každých 30 dní.
  • Fakturace s platbou předem– převodem nebo kartou musíte zaplatit předem minimálně 300 Kč. Nevýhodou tohoto způsobu platby je, že musíte stále hlídat zda máte dostatečný předplacený kredit, v okamžiku, kdy předplacenou částku vyčerpáte, vám totiž reklamy přestanou běžet, dokud opět nepředplatíte. A převod peněz vždy nějakou dobu trvá.

Dále jen odsouhlasíte podmínky, vyplníte údaje o vaší kartě a dokončíte nastavení platebních údajů. Pokud jste zvolili fakturaci se zpětnou platbou, ihned se vám strhne z účtu aktivační poplatek 150 Kč. Pokud platíte předem, poplatek se strhne z předplaceného kreditu ve chvíli, kdy vám bude do účtu AdWords připsán.

Ve chvíli, kdy je váš účet aktivován, mohou reklamy začít běžet.

Struktura účtu

Pro jednoho uživatele existuje jeden účet. Účet obsahuje reklamní kampaně, aktivních kampaní může být v účtu 25. Kampaně obsahují reklamní sestavy, těch může být v každé kampani 100. Každá reklamní sestava pak obsahuje inzeráty a klíčová slova.

Nastavení kampaní

První kampaň jste vytvořili již při zakládání účtu. Můžete ji využít a nové reklamy přidávat do této kampaně. Vrátíte se na úvodní stránku účtu, kde v Přehledu kampaní tuto kampaň najdete zřejmě pod názvem „Kampaň č.1“. Po rozkliknutí se dostanete do kampaně a můžete přidávat sestavy.

Pokud chcete kampaň novou, najdete v Přehledu kampaní odkaz vytvořit novou kampaň s cílením na klíčová slova. Při zadávání kampaně pak již pokračujete stejným způsobem, jako jste založili svou první kampaň. Navíc jsou zde pouze dvě možnosti:

  • Zvolit kampaň ke zkopírování – místo nastavování cílení a dalších údajů kampaně můžete použít nastevní některé již dříve vytvořené kampaně.
  • Název kampaně – zvolíte si název kampaně. Vždy je vhodné používat pro kampaně takové názvy, aby dobře charakterizovaly obsah kampaně a vy jste se mezi nimi dobře orientovali.

Nastavení kampaní je možné dále editovat – zaškrtnutím kampaně v Přehledu kampaní a tlačítkem „upravit nastavení“. Dostanete se tak na stránku, kde je možné nastavit další možnosti, které při samotném nastavování kampaní zpřístupněny nebyly.

Nastavení kampaně

Obr. 2 –

Nastavení kampaně
  • Poběží do – zde můžete určit časové omezení kampaně, k zadanému datu se kampaň ukončí.
  • Rozpočet – na tomto místě kdykoliv upravíte výši denního rozpočtu. Máte také možnost zobrazit si doporučený rozpočet. To je vhodné zvláště když svůj rozpočet již vyčerpáváte, Google sám spočítá, kolik byste za stávajícího nastavení kampaně mohli být schopni utratit.
  • Způsob zobrazení – můžete zvolit standardní nebo zrychlené. Využije se, pokud se reklamy nezobrazují při každém hledání (můžete mít nízký rozpočet, který se vyčerpá třeba již na polovině hledání daného klíčového slova). Při standardním zobrazení (tj. rovnoměrně v čase), tedy např. při každém druhém hledání reklamy poběží celý den s nižší frekvencí. Při zrychleném zobrazení se reklamy budou zobrazovat jak často to jen půjde, pak vyčerpáte svůj rozpočet třeba již dopoledne a odpoledne se reklama nebude zobrazovat vůbec.
  • Nabízení cen za klíčová slova – v této pokročilé funkci můžete zadat limit maximální ceny, nastavit upřednostňované ceny či použít nástroj Optimalizátor rozpočtu, který bude kampaň řídit podle vámi zadaných parametrů.
  • Plánování reklam – pokud nechcete, aby reklama běžela neustále, ale chcete ji spouštět třeba jen v pracovním týdnu nebo jen odpoledne, v plánování reklam můžete nastavit dny v týdnu i hodiny, kdy reklama nepoběží.
  • Preferované pozice – pokud chcete, aby se váš inzerát raději nezobrazoval, pokud by měl být např. na horší než čtvrté pozici, zapnete si preferované pozice. Samotné nastavení preferovaných pozic pak provedete u jednotlivých sestav.
  • Dodávání reklam – máte možnost optimalizovat nebo střídat. Při střídání se jednotlivé reklamy zobrazují stejně často, při optimalizaci se zobrazuje častěji úspěšnější reklama.
  • Zobrazování reklam v sítích – reklamy se mohou zobrazovat na několika místech: vyhledávač Google, partnerská síť vyhledáváčů, partnerská síť obsahových webů. Pro obsahovou síť si navíc můžete určit odlišné ceny prokliků než pro vyhledávání.
  • Cílové jazyky a cílové lokality – již znáte z nastavení první kampaně.

Detail kampaně

Z přehledu kampaní se prokliknete do některé kampaně a zde uvidíte přehled sestav.

Kampaň a její sestavy

Obr. 3 –

Kampaň a její sestavy

Přímo z detailu kampaně pak můžete dělat další editaci:

  • Pozastavení / zonvuspuštění kampaně
  • Smazání kampaně
  • Úprava nastavení kampaně
  • Přidání vylučujících slov pro celou kampaň
  • Vytváření a editace reklamních sestav

Nastavení sestavy

V detailu kampaně můžete vybrat sestavu a té upravit ceny, přejmenovat ji, pozastavit, znovu spustit či smazat. Můžete zde přidávat nové reklamní sestavy – kliknutím na odkaz Vytvořit novou reklamní sestavu.

Sestava s pohledem přes klíčová slova

Obr. 4 –

Sestava s pohledem přes klíčová slova

V detailu sestavy se pro jednotlivá klíčová slova a inzeráty dozvíte důležité informace: nabídnutou cenu, počet zobrazení, počet prokliků, míru prokliku, průměrnou cenu za proklik, celkovou cenu za prokliky daného slova či inzerátu, průměrnou pozici, případně míru konverze a cenu za konverzi. Detail sestavy si můžete prohlédnout na třech různých záložkách:

  • Shrnutí – zobrazí celkové součty pro vyhledávání a pro obsah.
  • Klíčová slova – zobrazí statistiku pro jednotlivá klíčová slova. Je odtud možné do sestavy přidat slova, editovat je či mazat.
  • Varianty reklam – zobrazí statistiku pro jednotlivé inzeráty sestavy. Je odtud možné inzeráty editovat, mazat a přidávat další.

Výpis dat pro vybrané období

a úrovni účtu, kampaně i sestavy máte možnost filtrovat data pro určité období. Stačí vybrat z nabídky připravených období (dnes, včera, tento měsíc, minulý měsíc, atp.) nebo určíte přímo konkrétní období od – do.

Příští díl

V příštím díle si projdeme nástroje dostupné v Google Adwords, které jistě oceníte.

27. 11. 2007 Ilona Podlahová
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím