Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

Google - Data vám už nedáme (not provided)

Google přestal koncem září předávat informace o vyhledávacích dotazech a zavedl tzv. „bezpečné vyhledávání“. Tím ale zkomplikoval cestu k optimalizaci pro vyhledávače, tedy SEO.

Michal Mach
15.10.2013

Každý, kdo se naplno věnuje on-line marketingu, má s optimalizací pro vyhledávače (SEO – Search Engine Optimization) menší či větší zkušenost. Jednoduše řečeno jde o to, dostat na své webové stránky co nejvíce kvalitních návštěvníků. K tomu jsou mj. potřebná data o tom, jakým způsobem lidé na stránky přišli.

Ochrana soukromí? Kdo ví

Ve vyhledávači Google nelze v současné době rozpoznat, přes jaká klíčová slova se uživatelé na web dostali. Marketéři využívající nástroje webové analytiky tak právě přišli o možnost sledovat, přes které fráze návštěvníci přicházejí na jejich web z přirozených výsledků vyhledávání na Googlu.

Oficiálním důvodem změny je obava o soukromí uživatelů, pro něž může být předávání této informace zásahem do jejich soukromí. Změna se však netýká uživatelů, kteří se prokliknou přes placené reklamy ve vyhledávání, a tudíž přinášejí Googlu peníze. Z tohoto pohledu se tedy může zdát, že i soukromí má svoji cenu.

Klacky pod nohy

„Ztracená data“ nelze momentálně žádným způsobem plnohodnotně nahradit. Lze však nadále sledovat omezený přehled klíčových slov v nástroji pro webmastery (Google Webmaster Tools), analyzovat vstupní stránky, na které se uživatelé z Google vyhledávání proklikávají, sledovat vyhledávací dotazy z PPC reklam ve vyhledávání (pokud investujeme peníze do PPC kampaní) či interního vyhledávání nebo analyzovat klíčová slova jen u návštěvníků z vyhledávání na Seznamu.

Dat je stále dostatek, jen cesta k nim je komplikovanější.

Že by webmasteři zanevřeli na Google, toho se tento vyhledávač bát nemusí, protože trumfy drží v rukou on – má své uživatele, a pokud vyhledávač přivádí kvalitní návštěvnost, tak bude z pohledu marketérů vždy zajímavým kanálem a ti se budou i nadále snažit zlepšovat jeho efektivitu. I když Google hází specialistům klacky pod nohy, musejí najít cesty, jak se s problémem vypořádat.

Pozn.: Článek byl napsaný pro týdeník Marketing Sales Media č. 25: Online - Data vám nedáme

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál