Dejte nám signál

Děkujeme! Brzy se vám ozveme.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo se ozvěte Michalovi

Michal Mládek

Sales & Marketing Director
michal.mladek@sherpas.cz773 773 817
SEO

SEO na slova, která na webu „nechcete“

Bohužel ani dnes nebudeme mluvit o speciálních tricích a SEO kouzlech, ale zaměříme se na prostou podstatu SEO – pokrytí relevantních výrazů. Obsahem tak částečně navážeme na nedávno publikovaný blogspot V SEO chybí konkurence.

Michael Blahut
12.4.2011

V dnešním vydání newsletteru jsem vybral několik případů, kdy je vhodné při optimalizaci pro vyhledávače myslet i na slova, která na první pohled s webem příliš nesouvisí.

Vyřazené produkty

Občas se stane, že je nutné z nabídky vyřadit produkt nebo službu. Důvodů může být více – konec podpory od dodavatele, vysoký počet reklamací, změna filozofie, špatná návratnost investic apod.

Pokud se služby nebo produkty přestanou nabízet, obvykle se následně vymažou i jejich prezentace na webu. Zřejmě často proto, že je to „zažitá rutina“.

Pokud stránka z webu zcela zmizí (tzn. stránka nebude na původní adrese dostupná), obdrží uživatelé ale i vyhledávací roboti při její návštěvě chybovou stránku, která vrací tzv. stavový kód 404 – viz Obrázek 1. Původní obsah a adresa pak přestávají být vyhledávači nalezitelné.

Stránka nenalezena

Obrázek 1 – Stránka nenalezena

Chybová stránka nemusí samozřejmě vypadat jako na Obrázek 1 – její podobu je vhodné upravit a snažit se tak uživatele na webu dále udržet (viz např. Obrázek 2).

Vlastní chybová stránka

Obrázek 2 – Vlastní, upravená chybová stránka

Ať už však vypadá chybová stránka jakkoli, jedná se o nouzové řešení a měla by se uživatelům či vyhledávacím robotům zobrazovat co nejméně.

Pokud byl produkt z nabídky v minulosti z nějakého důvodu vyřazen, je rozhodně chybovou stránku (resp. její URL) rušit nebo stroze oznámit, že v obchodě již není. Naopak je potřeba původní adresu udržet a uživatelům vysvětlit, proč se zde požadovaný produkt nenachází a vhodnou formou nabídnout alternativu. Samozřejmě by zde nemělo být zobrazeno tlačítko „do košíku“ nebo podobné, které by umožňovalo provedení objednávky.

Díky tomu bude stránka optimalizovaná na název produktu a další fráze ve vyhledavačích stále nalezitelná a bude přivádět návštěvnost, která zůstane i nadále konverzeschopná.

Jak může například stránka vyřazeného produktu vypadat, ukazuje Obrázek 3.

Stránka produktu

Obrázek 3 – Stránka produktu, který se nenabízí, s vysvětlujícím textem

Podobný problém se samozřejmě netýká jen produktů či služeb. Obsah, který z webu bez vysvětlení nebo dostatečné náhrady zmizí, je nejen z pohledu SEO hrubou chybou.

Produkty, které jste nenabízeli a nabízet nebudete

V předchozích odstavcích jsme uvažovali o produktech, které byly z nabídky vyřazeny. Podobným způsobem lze uvažovat i o zboží, které jste v minulosti nenabízeli ani nabízet neplánujete.

Pokud je o něj dostatečný zájem, máte k němu vhodnou alternativu a dostatečné argumenty, proč ho nenabízíte, můžete i v tomto případě vytvářet relevantní obsah postavený především právě na dobré argumentaci. Je však potřeba postupovat opatrně – umělé, strojové vytváření podobných stránek samozřejmě smysl nemá a při větším objemu by mohlo negativně ovlivnit důvěryhodnost celého obchodu.

Jako zdroj inspirace může posloužit např. analýza výrazů hledaných interním vyhledávání.

Díky novému obsahu pokryjete další slova a fráze, které jsou schopné přivádět relevantní a konverzeschopnou návštěvnost z vyhledávačů. A podobně jako u první části newsletteru, ani zde není nutné omezovat se pouze na produkty.

Zcela nesprávné názvosloví

Potenciální zákazníci často nejsou experty v oboru a pro označení požadovaného produktu nebo služby někdy používají zkomoleniny. Že je dotaz uživatele zkomolený ovšem není dostatečný důvod k jeho opomíjení webu (zvláště pokud má dotaz dostatečnou hledanost a potenciál). Proto je vhodné i tyto fráze do obsahu zakomponovat a získat další relevantní návštěvnost.

Podobný problém má zřejmě např. Direct pojišťovna, kterou uživatelé mohou mylně hledat jako „Direkt pojišťovnu“ apod. Direct má proto na svém webu i zvláštní stránku optimalizovanou právě na podobná nesprávná spojení – viz Obrázek 4.

Direct není Direkt

Obrázek 4 – Direct není Direkt

Závěrem

Jedním z cílů SEO je uživatelům poskytnout obsah, který hledají. Proto i optimalizace na slova, která na první pohled s webem přímo nesouvisí, může přinést další návštěvnost a hlavně další obchodní příležitosti.

Nalaďte si Vysílačku

Sdílíme znalosti v podcastech, newsletterech a dalším obsahu. Přihlaste se k odběru a získejte přehled o digitálním terénu.

Děkujeme, že chcete zůstat na příjmu.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nebo nás sledujte na těchto platformách

Kontakt

Vytáhneme vás nahoru

Nechte si hodit lano. Známe správné byznysové trasy a odhalíme každou designovou nástrahu.

Dejte nám signál