Blog

Základy práce s Google Analytics - 2. díl

Ve druhém díle seriálu se seznámíme s prvními statistikami, které nám po instalaci a přihlášení do systému nástroj Google Analytics nabídne.

Základní výstupy Google Analytics

V minulém díle jsme se zabývali registrací do systému a vložením měřícího kódu. Skončili jsme ve fázi čekání na nová data. Až Google Analytics nashromáždí potřebný počet dat, objeví se u názvu účtu zelená „fajfka“ a věta „Receiving Data“. Obvykle nemusíte čekat déle než do druhého dne.

Google Analytics - přijímám data

Přes odkaz „View Reports“, který najdete vpravo od jména Vašeho profilu, se dostanete na stránku s výstupem analýzy.

Zobrazovaná data ve výchozím nastavení počítají s údaji naměřenými za posledních sedm dní. Změnit období, ze kterého údaje pocházejí, lze ve spodní části nabídky prostřednictvím malého kalendáře. Jedním kliknutím můžete zvolit libovolný den, týden, měsíc či rok, přes ikonku kalendáře pak vyberete jakékoliv časové rozpětí.

Google Analytics - kalendář

Pravé horní menu nabízí možnost exportu (zleva – prostý text, XML, excel) a tisku analýzy.

Google Analytics - export

Přes levou hlavní nabídku lze pokračovat dále k podrobnějším informacím o návštěvnících Vašich stránek. Po přihlášení se automaticky jako první zobrazí sekce „Executive Overview“. Zde můžete sledovat následující údaje.

  • Visits and Pageviews – počet návštěv a zhlédnutých stránek
  • Visits by New and Returning – poměr nových návštěvníků (new) vůči těm, kteří se na Vaše stránky vracejí (returning)
  • Geo Map Overlay – ukazuje, z jakých zemí návštěvníci pocházejí
  • Visits by Source – seznam zdrojů, odkud Vaši návštěvníci nejčastěji přicházejí („direct“ znamená, že zadali adresu přímo do prohlížeče, kliknuli na odkaz v oblíbených položkách apod.)
Google Analytics - Executive Overview

V sekci „Conversion Summary“ zjistíte, kolika tzv. konverzí se Vám podařilo dosáhnout. Konverze určuje poměr celkového počtu návštěvníků a těch, kteří splnili určitý předem definovaný cíl. O jaký cíl jde, si můžete určit sami. Bývá to například objednávka zboží z katalogu či zaslání kontaktních informací. Podrobnějšímu nastavení se budeme věnovat v dalších dílech. Bez zadaných cílů zatím uvidíte jen prázdnou tabulku.

Nabídka „Marketing Summary“ shrnuje hlavní údaje o zdrojích návštěvnosti.

  • Sources – zdroje návštěvnosti
  • Keywords – klíčová slova, přes která se k Vám dostali návštěvníci z vyhledávačů
  • Campaigns - úspěšnost reklamních kampaní
Google Analytics - Marketing Summary

Content Summary“ poskytuje přehled o tom, které části stránek jsou nejnavštěvovanější, vedle absolutních čísel je vidět i posun oproti minulému měřenému období („Top Content“). Prozradí také, které stránky návštěvníci nejčastěji zhlédnou jako první z celého webu („Entrances“), a na kterých prezentaci naopak opouštějí („Exits“).

Google Analytics - Content Summary

Poslední z hlavních oblastí Google Analytics je velmi užitečný nástroj „Site Overlay“. Dokáže zobrazit požadovanou stránku a graficky na ní znázornit, kolik uživatelů kliká na které odkazy. Je proto cenným pomocníkem při sledování chování a cest návštěvníků webu.

Google Analytics - Site Overlay

Podrobnější zpracování analýz všech pěti zmíněných oblastí je k dispozici v nabídce „All Reports“, a je rozdělené do dvou hlavních sekcí podle zaměření na marketing nebo obsah („Content“).

V zítřejší části seriálu se podrobněji podíváme na nejzajímavější údaje, které Google Analytics začínajícímu uživateli nabízí.

Seriál Základy práce s Google Analytics

Seznámení s instalací a nejzajímavějšími výstupy nástroje pro měření návštěvnosti webových stránek.

15. 2. 2007 Adam Fendrych
Napište nám
×
Zanechte nám vzkaz. Ozveme se vám zpět.
Abychom vás mohli dovést až na vrchol, potřebujeme využívat soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte.
souhlasím